پژوهشگر حوزه خانواده تبیین کرد؛
حجت الاسلام داوودی نژاد نگاه مثبت، اخلاق نیک، یادگیری محبت درمانی و راز درمانی و صبر را پنج راز خوشبختی در زندگی مشترک برشمرد.
کد خبر: ۳۹۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 07 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد، استاد حوزه و دانشگاه، در جمع زوج های دانشجو در حرم مطهر رضوی به تبیین پنج قانون خوشبختی پرداخت.

وی گفت: برای داشتن یک زندگی خوب نگاه و اخلاق خود را تغییر دهید، محبت درمانی و راز درمانی را بیاموزید و در زندگی صبر داشته باشید.

حجت الاسلام داوودی نژاد زوج های جوان را به داشتن نگاه مثبت در زندگی توصیه و اظهار کرد: نگاه خود را تغییر دهید در این صورت زندگی برای شما شیرین می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: برخی تصمیم گرفته اند از زندگی لذت ببرند و برخی نیز به دنبال پیدا کردن مشکلات در زندگی این هستند که زندگی هر کدام از این ها با یکدیگر تفاوت بسیار دارد؛ بنابراین  رفتارها را مثبت ببینید و نگاه خود را تغییر دهید.

وی با اشاره به آیه شریفه قرآن که می فرماید چه بسیار بلاهایی که با خود خیر به همراه دارد، به زوج های جوان تأکید کرد: باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکنید.

حجت الاسلام داوودی نژاد با اشاره به  این آیه شریفه قرآن که می فرماید:«ومِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً»، گفت: اگر می خواهید در زندگی شما مودت و رحمت باشد، نگاه خود را عوض کنید و خوبی ها را بنگرید در این صورت اتفاق های زندگی برای شما زیبا می شود.

رازهای تأثیرگذار محبت در زندگی مشترک

وی در ادامه به رازهای محبت اشاره و ابراز کرد: محبت، محدوده زمانی ندارد و تمام شدنی نیست و دارای قوانین کلی است که مرد برای ابراز محبت به همسر خود وی را مورد تفقد قرار دهد و زن نیز برای ابراز محبت باید غرور همسر خود را حفظ کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تأکید پیامبر اکرم(ص) نسبت به ابراز محبت به خانواده، گفت: در روانشناسی دینی، کلمات محبت آمیز به دو نوع کلمات روان و کلمات جسم تقسیم می شود که زوجین باید به هر دو نوع این کلمات در ابراز محبت توجه داشته باشند.

زوجین مصداق لباس برای یکدیگر هستند

حجت الاسلام داوودی نژاد با بیان این که زوجین مصداق لباس برای یکدیگر هستند، گفت: پژوهش ها نشان داده است که یکی از 5 علت طلاق این است که زوجین راز های یکدیگر را نگه نمی دارند؛ لباس هم باشید و راز یکدیگر را نگه دارید.
رازهای تأثیرگذاری صبر و نصیحت

این پژوهشگر حوزه خانواده با تأکید به وجود صبر در زندگی مشترک، بیان کرد: صبر سه راز دارد از قبیل این که با وجود این که طرف مقابل مقصر است، گذشت داشته باشیم، صبر زیبا باشد و صبر کنیم چون برای این صبر نقشه داریم.

وی به زوج های جوان یادآور شد: برای این که نصیحت شما بر همسرتان تأثیر داشته باشد، عصبانی نشوید، داد نزنید، طولانی نصیحت نکنید و زمان شناس و مکان شناس باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار