ذخایر آب های زیر زمینی و سد های هرمزگان در وضعیت مطلوبی قرار ندارند.
کد خبر: ۳۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 25 May 2015
به گزارش تابناک - جزیره، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت:میزان بارندگی هرمزگان در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته است.
 
عبد الحمید حمزه پور افزود:پارسال ۵۷ میلیمتر بارندگی در هرمزگان به ثبت رسیده است.
 
وی گفت:ساخت۴ آب شیرین کن ، ساخت ۳ مجتمع آبرسانی و ممنوعیت بهره برداری از دشت های آبی، حفر چاه و کف شکنی در هرمزگان از جمله راهکار های است که برای مقابله با این بحران در دستور کار قرار دارد.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان افزود: شبکه های آبرسانی هرمزگان از نظر فرسودگی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد ،اما تا کنون اعتباری برای ترمیم و تعویض این خطوط لوله اختصاص نیافته است.
 
حمزه پور گفت:برای تامین آب مورد نیاز ۸۷ روستا ۳ مجتمع آبرسانی در شهرستان های بستک،بندر لنگه و بندر مقام در دست اجراست.
 
وی افزود:۴ دستگاه آب شیرین کن در روستاهای پدل، گرزه، دیوان و مقام هرمزگان با ظرفیت تولید ۲هزارو ۵۰۰ متر مکعب آب در شبانه روز تا هفته دولت امسال در بندرلنگه به بهره برداری می رسد.
 
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان هم گفت:مجموع گنجایش سدهای شمیل و نیان، استقلال و جگین هرمزگان حدود ۷۲۰ میلیون متر مکعب است که اکنون فقط ۳۲۱ میلیون و ۶۸ هزار متر مکعب آب در آنها ذخیره شده است.
 
حیدری افزود:سد جگین با بیش از ۲۷۴ میلیون متر مکعب آب بیشترین ذخیره آب در هرمزگان را دارد.
 
وی گفت :در صورت تامین نشدن آب شرب از طریق آب شیرین کن ها و مجتمع های آبرسانی و باران الهی این ذخیره آبی فقط تا مرداد جوابگوی نیاز های مردم هرمزگان است.
 
 
تاکنون ۴ دستگاه آب شیرین کن در روستاهای دژگان، لمزان، حسینه و چیرویه شهرستان بندرلنگه به بهره برداری رسیده است.

برای کاهش هدر رفت آب در بخش کشاورزی استفاده از کشت های متراکم و گلخانه ای،استفاده از پساب ها به جای آب شرب و اصلاح و لوله گذاری مسیرهای آبی استاندارد از مهمترین راهکار های کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار