کد خبر: ۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲ 09 February 2015

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار از درخواست کارگران برای تجدیدنظر در حقوق و دستمزد سال ۹۴ خبر داد.
علی اصلانی در جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار، تلاشگران و واحدهای نمونه استان البرز که پیش از ظهر امروز در مرکز تربیت مربی استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: جامعه کارگری برای پیروزی انقلاب زحمات زیادی کشیده‌اند و نخستین قشری بودند که در اعتراض به کارخانه‌ها شیرهای نفت را بستند و به خیابان‌ها ریختند و سپس با رهبری امام، انقلاب به پیروزی رسید.
وی با بیان اینکه متاسفانه این قشر مشکلات زیادی نسبت به دیگر گروه‌های جامعه دارند، افزود: بیشترین تعداد شهدای 8 سال دفاع مقدس مربوط به جامعه کارگری است و قسمت اعظم مشکلات نیز از همان سال‌ها برای کارگران به جا مانده است.
رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان البرز بیان کرد: دولت‌های مختلف وعده و وعیدهای زیادی برای بهبود وضعیت کارگران داده‌اند که هیچ یک از آنان تا کنون عملی نشده و دولت تدبیر و امید نیز شعارهای زیادی در این راستا داده که تنها قسمت اندکی از آن به سرانجام رسیده است.
به گزارش تسنیم اصلانی تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود 60 درصد جمعیت کشور را کارگران تشکیل می‌دهند، افزایش حقوق این قشر در سال 94 باید بیش از پیش باشد چراکه با تورم و گرانی موجود با حقوق و دستمزد فعلی، زندگی کارگران به سختی می‌گذرد.
وی خاطرنشان کرد: در سال آینده 14 درصد افزایش حقوق برای کارمندان دولت در نظر گرفته شده که حتی اگر این رقم برای کارگران به 20 درصد هم برسد 800 هزار تومان می‌شود که با توجه به وضعیت کنونی بسیار ناچیز است.
وی افزود: 330 قلم کالا برای سبد خانوار در نظر گرفته شده که 33 قلم اساسی آن ارزیابی شده و برای تهیه آن برای یک خانواده 4 نفره، 2 میلیون و 500 هزار تومان هزینه می‌شود.
اصلانی با اشاره به فاصله زیاد این رقم با حقوق و مزایای کارگری، اظهار داشت: جامعه کارگری در مضیقه و فشار زیادی به سر می‌برد و در این راستا خواستاریم در مورد حقوق و دستمزد سال 94 تجدیدنظر اساسی صورت گیرد.
رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان البرز بیان کرد: اجرای تبصره 2 ماده 41 قانون کار نیز یکی از درخواست‌های جامعه کارگری است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار