معاون استاندار خوزستان؛
فشارهایی که در بحث اشتغالزایی متوجه دستگاه های دولتی است فشارهای بسیار زیادی هستند و در این زمینه باید همه دست به دست هم دهیم و تا جایی که در حد وسع ما است تلاش کنیم تا مشکلات استان کاهش پیدا کند
کد خبر: ۳۸۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 06 March 2017
معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم هماهنگی و همراهی دستگاههای اجرایی در جهت حل مشکلات استان گفت: فشارهایی که در بحث اشتغالزایی متوجه دستگاه های دولتی است فشارهای بسیار زیادی هستند و در این زمینه باید همه دست به دست هم دهیم و تا جایی که در حد وسع ما است تلاش کنیم تا مشکلات استان کاهش پیدا کند.

علی بحرینی مقدم در جلسه شورای گفت و گوي دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: ما آمادگی داریم حتی برای شرکت خاصی به صورت فردي ستاد تسهیل تشکیل دهیم و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کنیم و امیدواریم با کمکی که انجام مي گيرد، مسائل و مشکلات شرکت ها حل شود.

وی با بیان اینکه دیدگاه ما نسبت به بخش خصوصي در استان خوزستان دیدگاه خوبی نیست، افزود: استان قزوین حدود هزار میلیارد تومان اعتبار برای رونق واحدهای خود جذب کرده است اما استان خوزستان با این همه ظرفیت تنها حدود 270 میلیارد تومان توانسته است برای رونق واحدهای خود جذب کند.

بحرینی مقدم تصریح کرد: همه ما موظف هستیم با صبوری نقدهای درست و سازنده را بپذیریم و در جهت اصلاح مشکلات گام برداریم و در صورتی که نقدها صحیح نباشد یا نسبت به آن ها حرف هایی وارد باشد باید محترمانه به اين نقدها پاسخ داد.

وی گفت: ما باید بدانیم بخشی از کارها در استان و در اختیار ما است اما بسیاری از تصمیم ها در استان گرفته نمی شود و به این دلیل ما نمی توانیم در جلسه ای بنشینیم و همه مشکلات بانک ها و واحدهای اقتصادی را حل کنیم.

بحرینی مقدم عنوان کرد: در شروع دولت شرایط رکود تورمی که از چهار سال گذشته بر کشور حاکم بود و تحریم های ظالمانه، شرایط سختی ایجاد کرده بود اما دولت با تمام تنگناها و مشکلات در عرصه سیاست خارجی، اقتصادی و... ، اکنون شرایطی به وجود آورده که با چهار سال گذشته قابل قیاس نیست.

وی با بيان اينكه بايد مقداری واقع بینانه به موضوعات نگاه کرد، گفت: اکنون تورم ما با همتی که صورت گرفته تک رقمی شده است. هیچ کس متصور نبود که در دولت شاهد رشد نرخ اقتصادی باشیم اما اکنون این رشد بدون نفت در کشور حدود 5 درصد است.

بحرینی مقدم با بیان اینکه پیشنهاد شده تا یک ستاد شبانه روزی رفع موانع تولید برای حل مشکلات در کشور داشته باشیم و وزارتخانه های مختلف در وزارت کشور نمایندگی داشته باشند، اظهار کرد: ما در شرایطی هستیم که علیرغم همه تنگناها، تلاشی شبانه روزی صورت می گیرد و مشکلات و مسائل پیگیری می شوند.

وی افزود: تغییرات باید کارشناسی و فنی باشد و نمی شود در جلسه بنشینیم و همه قوانین را یکجا تغییر دهیم و انتظار داشته باشیم که خروجی ما یک خروجی مطلوب باشد.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: اکنون بخش خصوصی، بخش دولتی، همه دستگاه ها، بانک ها و... با تمام توان خود مشغول به کار هستند و باید این دوره گذر را سپری کنیم و امیدواریم با پیش بینی هایی که صورت گرفته در همه زمینه ها روند رو به رشدی داشته باشیم
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار