در نشست با استاندار خوزستان مطرح شد؛
هیاتی از شرکت چینی CREC در نشستی با استاندار خوزستان آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در بخش های عمرانی و زیربنایی خوزستان اعلام کرد
کد خبر: ۳۸۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 06 March 2017
 هیاتی از شرکت چینی CREC در نشستی با استاندار خوزستان آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در بخش های عمرانی و زیربنایی خوزستان اعلام کرد.

در این نشست که که با حضور استاندار خوزستان و شرکت چینی برگزار شد این شرکت آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در بخش های سدسازی و بهینه سازی آن، فرودگاه ، راه آهن و تجهیز زمین های کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری ، مترو ، انرژی و آب و فاضلاب به روش اعتباریBOT و BLT اعلام کرد.

این هیات سرمایه گذاری چینی آمادگی خود را برای امضای تفاهم نامه و انعقاد قرارداد در ماه جاری اعلام کرد.

در این نشست اعلام شد به تازگی دولت چین یک خط اعتباری 15میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران باز کرده و این شرکت چینی که سال گذشته میلادی 120میلیارد دلار سود کسب کرده قصد دارد با استفاده از این خط اعتباری ، نسبت به سرمایه گذاری در خوزستان اقدام کند.

استاندار خوزستان در این نشست با اشاره به فرصت های زیاد سرمایه گذاری در خوزستان گفت: استان خوزستان پس از تهران دومین رتبه را در تولید ناخالص ملی دارد و به عنوان قطب اصلی تولید انرژی ، نفت و گاز و پتروشیمی و فولاد ، زمینه های زیادی برای جذب سرمایه گذاری خارجی دارد.

غلامرضا شریعتی افزود: پس از برجام بستر سرمایه گذاری خارجی در خوزستان به ویژه برای شرکت های چینی که در دوران تحریم ها همکاری نزدیکی با ایران داشتند فراهم شده است.

وی گفت: نیروگاه دوم سد دز ، تجهیز 163هزار هکتار از زمین های خوزستان به سامانه های نوین آبیاری ، پتروشیمی اندیمشک ، آب و فاضلاب خوزستان و فرودگاه جدید اهواز از جمله مجموعه ها و فرصت ها برای سرمایه گذاری این شرکت چینی است.

وی افزود: قرار است برای انعقاد قرارداد با این شرکت چینی و صدور مجوزهای قانونی از سوی شورای عالی اقتصاد نشستی با وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به آمادگی بالای این شرکت چینی برای سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی و عمرانی و تامین اعتباری طرح ها به صورت فاینانس ، امیدواریم طرح ها و فرصت هایی اقتصادی با سرمایه گذاری خارجی در خوزستان به سرانجام برسد.

وی اظهارکرد: هم اکنون برخی شرکت های چینی در توسعه میادین نفتی مشترک غرب کارون و متروی اهواز مشارکت دارند.

امسال شرکت هایی از چین ، آلمان ، فرانسه و ترکیه و برخی کشورهای آسیایی برای ارزیابی و امکان سنجی سرمایه گذاری به خوزستان سفر کردند.
منبع: تابناک
برچسب ها: شرکت چینی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار