مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تغییر ساختار تعرفه های بندری و برگزاری مناقصه تعیین اپراتورهای بزرگترین بندر تجاری کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۸۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 05 March 2017
به گزارش تابناک : محمد سعیدنژاد با اشاره به وضعیت تعرفه‌های بندری در سال آینده، گفت: قصد داریم ساختار تعرفه‌های بندری را تغییر دهیم و این موضوع در حال مطالعه است.
وی ادامه داد: برخی از تعرفه‌ها مانند انبارداری که قابلیت رقابت دارند و انحصاری در آن وجود ندارد، کلا آزاد می‌شود و بقیه موارد نیز به گونه‌ای تغییر می‌کند که شبکه حمل بار میان بنادر بیشتر مزیت پیدا کند و ورود کشتی‌های بزرگتر به کشور تسهیل شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص وضعیت اپراتورهای بندر شهید رجایی هم گفت: مناقصه اپراتورهای ترمینال یک و دو بندر شهید رجایی برگزار شده است.
سعیدنژاد با اشاره به بررسی صلاحیت فنی شرکت‌کنندگان در فرایند انتخاب این شرکت‌ها، افزود: در حال برآورد قیمت و بازگشایی پاکت مرحله دوم هستیم. 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به توسعه بندر شهید رجایی، تصریح کرد: برنامه‌های متعددی داریم و تجهیزات فاز دو این بندر خریداری شده است و بخشی از آن مانند نقاله ها و تجهیزات انتقال در داخل کشور ساخته می‌شود که تمام این تجهیزات داخلی و خارجی طی سال آتی نصب می‌شود.
سعیدنژاد بیان کرد: فاز سه بندر شهید رجایی در حال مناقصه است و بخش اول آن 
با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال ساخت است که پیشرفت 56 درصدی دارد.
این مقام مسئول همچنین در پاسخ به سوالی دیگر گفت: هیچ دموراژی ناشی از کمبود ظرفیت در بندر نداریم. 
وی درباره توسعه آزاد راه بندر شهید رجایی نیز گفت: توسعه این محور جزو تعهدات وزارتخانه است اما پیگیری لازم در این زمینه باید از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان انجام شود.
 

قوانین جدید دریایی اتحادیه اروپا با استقبال کشتیران ها مواجه شد

بنابرگزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران ( ماتنا) خبر دیگری هم حاکی است صنعت حمل و نقل در اروپا و سازمان های دریایی از استراتژی جدید حمل و نقل دریاییِ اتخاذ شده از سوی کمیسیسون بازبینی اتحادیه اروپا استقبال کردند. 
فعالان صنعت حمل و نقل اروپا با گردهم آمدن و استقبال از استراتژی جدید اتحادیه اروپا، ضمن تاکید بر اعمال هرچه تمام تر قوانین در این صنعت و در اولویت قرارگرفتن تعمیرات اساسی بعنوان بخشی از دستور العمل تشریفاتی این اتحادیه رضایت خود را اعلام کردند.
بر اساس این گزارش در استراتژی جدید، اروپا به تنها دریچه فعالی تبدیل می شود که به شناورهای اقیانوس پیما اجازه انتشار اطلاعات مربوط به محموله بین دولت ها و دیگر مقامات رسمی را در قالب یک گزارش می دهد. این امر مسئولیت خدمه شناورها، شرکت های کشتیرانی و نمایندگی های آنان را سبک تر خواهد کرد.
این گزارش ضمن اشاره به الزامات دیگر و تعبیه روال های ساده سازی بیشتر از سوی اتحادیه، افزود: برای ایجاد تساوی میان حمل و نقل دریایی و زمینی اقدامات جدی و گسترده تری باید صورت بگیرد. تجارت و اقتصاد اروپا برای رشد به فضای ویژ? دریایی نیاز دارد تا بتواند بدون وجود موانعی در بخش زیست محیطی و لجستیکی فعالیت کند.
راهبرد جدیدِ اتحادیه تنها به سال 2018 میلادی ختم نمی شود. اولین گام در این خصوص را رئیس اتحادیه اروپا با اعلام اتخاذ سیاست حمل و نقل دریایی از سوی وزیران این اتحادیه برداشت.
بر همین اساس، استراتژی جدید حمل و نقل در اروپا در آغاز کمی مبهم به نظر می رسد اما هدف آن ارتقاء جایگاه اروپا در سطح جهانی و تعیین آن به عنوان منطقه باکیفیت تجاری است که این امر نیز خود مستلزم سرمایه گذاری های قابل توجه و به کارگیری سیاست های پخته و مرتبط با هدف تسهیل روابط تجاری با اقصی نقاط دنیا است.
شایان ذکر است، استقبال از استراتژی جدید حمل و نقل دریایی با حضور اتحادیه بین المللی خطوط کروز (CLIA)، اتحادیه قایق داران اروپا (EBA)، اتحادیه انجمن کارگزاران و نمایندگی های اروپا (ECASBA)، اتحادیه مالکان شناورهای اروپا (ECSA)، اتحادیه کاپیتان های اروپا (EMPA)، اتحادیه یدک کش داران اروپا (ETA)، فدراسیون کارگران حمل و نقل اروپا (ETF)، اتحادیه لایروبی اروپا (EuDA) و شورای حمل و نقل جهانی (WSC) آغاز شد و به امضای آنان رسید. 



منبع : مانا

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار