سید خلف موسوی شهردار اهواز با حضور در مراسم سوگواری «آسمان کبود» ، شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را تسلیت گفت و از معاونت اموراجتماعی وفرهنگی برای برگزاری این مراسم تقدیر کرد
کد خبر: ۳۸۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 05 March 2017
شهردار اهواز در خصوص برگزاری این مراسم گفت: با تلاش معاونت اجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز این مراسم بسیار خوب که یاد و خاطره مبارزات و شهادت حضرت زهرا(س) را برای مردم تبیین می کند برگزار شده و فضاسازی کوچه های بنی هاشم به شکلی هنرمندانه اجرا شده است که نشان دهنده مسیر تاریخی اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی در ادامه با اشاره به استقبال بسیار خوب شهروندان گفت: انشاا... در سالهای آینده بهتر برگزار شود و من وظیفه خودم می دانم که از همه دست اندرکاران برگزاری این مراسم از جمله برگزار کنندگان تعزیه و مداحان و همه عوامل معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز تقدیر کنم.

موسوی در خصوص برگزاری این مراسم در مناطق گفت: این مراسم به این شکل باید در سایر مناطق نیز برگزار شود و من از معاون فرهنگی می خواهم که در این خصوص برنامه ریزی صورت گیرد.

سید خلف موسوی در ادامه گفت: ماباید با زبانهای مختلفی رسالت ائمه اطهار(س) را برای مردم بیان کنیم. زبان هنر و تعزیه یک قسمت از آن است که می توان بوسیله آن تاریخ را برای مردم تکرار نمود. مهم تر از همه اینکه وظیفه ماست زندگی حضرت زهرا(س) را به عنوان الگو برای بانوان و دختران معرفی کنیم که ایشان زنی مومن ، متدین و ولایی بوده است.    

گفتنی است : مراسم سوگواری «آسمان کبود» به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به مدت سه شب از سوی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در بلوار ساحلی کیانپارس برگزار گردید.

 در این مراسم تعزیه ای با عنوان شهیده ولایت به کارگردانی گلچین و با حضور هنرمندان رشته نمایش به اجرا در آمد. پس از اجرای نمایش مداحی مداحان اهل بیت حاج احمد خلف زاده و حاج احمد طرفی بخش دیگری از این مراسم بود و قرائت قرآن نیز توسط حاج احمدرضا درخشان صورت گرفت.

همچنین در حاشیه برگزاری این مراسم فضاسازی ویژه ای به شکل کوچه های بنی هاشم نیز صورت گرفته بود که با حضور راویان ، بخشهای مختلف این سازه نمایشی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

شایان ذکر است ، این مراسم برای هشتمین سال از سوی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز برگزار گردید.

منبع: تابناک
برچسب ها: شهرداری اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار