فناوری اطلاعات و کابردی شدن آن در زندگی، تحصیل و کسب و کارهای روزمره، یکی از مولفه‌های زندگی اجتماعی است که جوانان بسیاری توانسته‌اند با استفاده از آن زندگی خود را متحول کنند.
کد خبر: ۳۸۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲ 04 March 2017

به گزارش تابناک : حسین مشایخی جوانی که از ۲۰ سالگی تنها با فرا گرفتن یک نرم افزار وارد بازار کار شد و با گذشت زمانی اندک در این حوزه کارآفرینی کرد و با آموزش، دست جوانان بسیاری را هم گرفت.

حسین پیش از ورود به بازار کار مدتی به عنوان گرافیست مشغول کار بود اما پس از اینکه به دلایلی کار خود را از دست داد در شرایط سختی قرار گرفت. در اوایل زندگی مشترک بود و به تازگی صاحب فرزندی شده بود. شرایط زندگی او را بر آن داشت که مدتی در دو شیفت کاری به عنوان صندوقدار رستوران فعالیت کند اما دشواری زندگی بیش از آن بود که با چنین مشاغل کاذبی پیش رود.

در روزنامه ها به دنبال آگهی استخدام می گشت که متوجه شد در موارد بسیاری، شرکت‌ها به افراد متخصص «تری دی مکس» نیاز دارند و پس از جستجو در اینترنت، خود را برای شرکت در دوره‌های آموزشی آماده کرد. خودش می‌گوید: در وضعیت خیلی بدی بودم و حتی هزینه شرکت در کلاس‌ها را نداشتم به همین دلیل مجبور شدم با فروش النگوهای دخترم در دوره‌های آموزشی شرکت کنم و البته مهمترین انگیزه من از ورود به این حوزه کسب درآمد و جبران کردن النگوی دخترم در کمترین بازه زمانی بود. 

بعد از اتمام دوره آموزش به جستجوی کارآموزی در شرکت‌هایی بود که به این حرفه کار نیاز داشته باشند اما به دلیل بی تجربگی و نداشتن سابقه و رزومه مناسب، همه تقاضاهای او رد می‌شد. در همان دوره به صورت موقت به استخدام شرکتی درآمد.

حسین کم کم توانست کار و پروژه ها را در زمینه نرم افزار جذب کند و پروژه های کوچک و بزرگی را به نتیجه برساند که این نقطه عطفی در زندگی و حرفه جدیدش بود.

وی در ادامه در مورد شرایط آن دوره می افزاید: در چند سال اول کار مشکلات زیادی را تحمل کردم و البته همسرم حمایت بالایی از من و کارم داشت و در هر شرایطی همراهم بود که واقعا مدیون او هستم در آستانه پیشرفت کاری هم بدون قرارداد کار کردم و پروژه های قابل توجهی انجام دادم که اغلب آنها منجر به ضرر شد و پرداخت ها را انجام نمی دادند و یا نیمه انجام می دادند و در مدت کمی دچار بدهی و مشکلات بسیار شدم.

حسین حالا پس از چند سال کسب تجربه، توانسته حرفه‌آموزی را به جوانان مشتاق آغاز کند و طی این سال‌ها ده‌ها نفر با استفاده از تحربیات وی وارد بازار کار شده اند. او معتقد است بدون هیچ زمینه کاری قبلی اشخاصی که صرفا بتوانند موس کامپیوتر را دست گرفته و سیستم را روشن کنند، نباید بیکار بمانند.



منبع : مهر

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار