مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با اشاره به صدور 441 هزار کارت هوشمند ملی در استان، گفت: از این تعداد تاکنون 379 هزار کارت تحویل شده و حدود 62 هزار کارت در ادارات ثبت احوال باقی مانده که افراد متقاضی برای دریافت آنها مراجعه نکرده‌اند.
کد خبر: ۳۸۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴ 04 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ،علیرضا قبادی، با اشاره به شروع پروژه صدور کارت ملی هوشمند از سال 1391، گفت: در این سال برای تعدادی از مسئولین و مجریان انتخابات کارت هوشمند ملی صادر شد.

وی افزود: فراخوان عمومی کارت هوشمند ملی در سال 1392 داده شد و تا بهمن ماه امسال در استان کرمانشاه 552 هزار و 590 درخواست کارت هوشمند ملی دریافت کردیم.

قبادی تصریح کرد: از این میزان تا به امروز 441 هزار و 236 کارت صادر شده و از این تعداد 379 هزار و 952 کارت تحویل متقاضیان شده است.

وی با اشاره به تلمبار شدن حدود 62 هزار کارت هوشمند ملی در ادارات ثبت احوال استان، گفت: در زمان صدور کارت و آماده شدن آن برای تحویل، پیامکی به متقاضیان مبنی بر مراجعه به اداره ثبت احوال مربوطه و دریافت کارت ملی ارسال می‌شود.

قبادی تصریح کرد: متاسفانه افراد برای تحویل کارت خود دیر اقدام می‌کنند و این امر موجب شده که در حال حاضر حدود 62 هزار کارت هوشمند ملی در ثبت احوال تلمبار شود.

این مسئول از متقاضیانی که پیامک آماده شدن کارت هوشمند ملی برای آنها ارسال شده خواست تا هرچه سریعتر به ادارات ثبت احوال مراجعه کرده و کارت خود را دریافت کنند و خاطرنشان کرد: در صورت مراجعه دیرهنگام امکان ابطال کارت آنان وجود دارد و افراد باید مجددا برای گرفتن کارت جدید تمامی مراحل ثبت نام را طی کرده و تمامی هزینه‌ها را بپردازند.

قبادی با بیان اینکه ثبت نام کارت هوشمند ملی اینترنتی است، گفت: در زمان ثبت نام اینترنتی مبلغ 20 هزار تومان از هر فرد متقاضی دریافت می‌شود.

وی افزود: دفاتر پستی و پیشخوان هم هزینه‌های خود را دارند که حدود 10 هزار تومان است و در مجموع گرفتن یک کارت هوشمند ملی حدود 30 هزار تومان هزینه دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه یادآور شد: در حال حاضر 14 دفتر پُستی به همراه 27 دفتر پیشخوان در زمینه ثبت نام و تحویل کارت هوشمند ملی در استان فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام کارت هوشمند ملی اینترنتی است و افراد می‌توانند از منزل هم در صورت دسترسی به اینترنت ثبت نام خود را انجام دهند.

قبادی افراد 15 ساله که برای اولین بار متقاضی دریافت کارت ملی هستند و نیز افرادی که کارت ملی خود را گم کرده‌اند از جمله افراد در اولویت برای صدور کارت هوشمند ملی عنوان کرد و افزود: البته همه افراد می‌توانند برای ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام کنند و در این زمینه هیچ محدودیتی نداریم.

این مسئول یادآور شد: بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال، کارتهای ملی فعلی تا پایان سال آینده نیز اعتبار دارند، اما از افراد می‌خواهیم هر چه ‎‌ سریعتر برای دریافت کارت هوشمند ملی که قرار است در آینده جایگزین بسیاری کارت‌ها شود، اقدام کنند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار