مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس ،ادامه داد:می توان گفت که استان فارس با کسب این جایگاه به عنوان قطب سرمایه اجتماعی کشور محسوب می شود.
کد خبر: ۳۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱ 24 May 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سیدعلی محمد موسوی ، شنبه درنشست هم اندیشی مسوولان اجتماعی و فرهنگی استان فارس در شیراز بیان داشت: سرمایه اجتماعی ، یک ظرفیت و جوهره اجتماعی است که روند هماهنگی و همکاری در امور را در جامعه آسان می سازد و امروزه سرمایه اجتماعی در جوامع پیشرفته ، بالاتر از سرمایه طبیعی و فیزیکی است.

وی افزود:طرح ملی پیمایش سرمایه اجتماعی کشور از سوی دانشگاه تهران و مرکز افکار سنجی جهاد دانشگاهی (ایسپا) در آذر سال 93 انجام شد.

موسوی اظهار کرد:با اجرای این طرح ملی ، اطلاعات بسیار ارزشمندی در دولت تدبیر و امید از آخرین وضعیت اعتماد عمومی و روابط شبکه ای شهروندان ایرانی به دست آمده است که به عنوان داده و پایه تصمیم گیری های مهم در برنامه ریزی های کلان کشور قابل استفاده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس ،ادامه داد:می توان گفت که استان فارس با کسب این جایگاه به عنوان قطب سرمایه اجتماعی کشور محسوب می شود.

وی افزود: براساس نتایج این طرح ملی پیمایش ، مردم فارس در مقایسه با مردم سایر استان های کشور مردمی امیدوارتر هستند و به اقدامات نظام و دولت تدبیر و امید دل بسته اند.

موسوی بیان کرد: در اکثر مولفه های این سنجش، مردم فارس با فاصله زیادی نسبت به سایر استان ها نگرش مثبتی به وضعیت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارند.

او گفت:این مولفه ها شامل عملکرد دولت در زمینه درمان و سلامت، افتخار به ایرانی بودن، احساس امنیت، رضایت از محل سکونت، تعامل با آشنایان، همسایگان و غربیه هاست.



** مدیران فارس ملزم به ارتقای سطح خدمات به مردم هستند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در بخش دیگری از مطالب خود گفت:مدیران دستگاه های اجرایی این استان باید ظرف یک ماه آینده برنامه عملیاتی خود مبنی بر ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به شهروندان را تهیه کنند.

موسوی بیان داشت:همچنین دستگاه های اجرایی فارس باید در مدت یاد شده ساز و کار لازم را برای انجام کار تبلیغی و ترویجی با هدف افزایش آگاهی مردم از اقدمات دولت و میزان خدمات ارائه شده ، مهیا سازند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس اظهار داشت:توجه هر چه بیشتر به موضوع توسعه فعالیت تشکل های غیر دولتی به عنوان یکی از مولفه های ارتقای سرمایه اجتماعی و همچنین ایجاد شرایط لازم برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در پیوند با شعار ' دولت و ملت ، همدلی و همزبانی' نیز باید در دستور کار مدیران دستگاه های اجرایی فارس قرار گیرد.

موسوی در قسمت دیگری ازمطالب خود،بیان داشت:با استقرار دولت تدبیر و امید، مجموعه برنامه ریزی ها و فعالیت ها در حوزه اجتماعی و فرهنگی کشور بر اساس مطالعات زیربنایی ، علمی و متناسب با شرایط واقعی حاکم بر جامعه بوده و آینده روشنی در انتظار این حوزه خواهد بود.

وی ، اجرای طرح ملی پیمایش سرمایه اجتماعی پس از 10 سال وقفه، راه اندازی مرکز ملی رصد اجتماعی، پیگیری و اصلاح دستورالعمل های اجرایی حوزه اجتماعی وتهیه طرح های مرتبط با کاهش آسیب هاو ناهنجاری های اجتماعی را از مهمترین اقدامات حوزه امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار