آیت الله سلیمانی عنوان کرد که سوره کوثر در مورد حضرت فاطمه زهرا (س) و جایگاه والای ایشان نازل شده و کوثر نیز به معنای خیر کثیر، مطلق، مستمر و دارای شمول است.
کد خبر: ۳۸۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 02 March 2017
مدرس حوزه و دانشگاه و امام جمعه شوشتر با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت که افراد عادی توان درک ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار را نداشته و خارج از عهده آنان خواهد بود.
به گزارش ایرنا، آیت الله شکر الله سلیمانی روز پنجشنبه در آیین سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مسجد صاحب الزمان (عج) یاسوج اظهار داشت: انسان ها به دلیل محدودیت فکر، عقل، علم و دانش خود هرگز توانایی پی بردن به فضائل و جایگاه والای بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره (س) را نخواهند داشت و حتی از سخن گفتن در مورد ویژگی های ایشان نیز عاجز هستند.
وی افزود که 6 روش برای شناخت قطره ای از دریای فضائل و ابعاد شخصیتی حضرت زهرای اطهر (س) و اثبات جایگاه والای این بانوی بزرگوار وجود دارد.
امام جمعه شوشتر ادامه داد: این روش ها شامل استفاده از آیات قرآن کریم، بیانات پیامبر گرامی اسلام (ص)، سخنان حضرت علی (ع)، جملات ائمه اطهار (ع) در روایات مختلف، خطبه های حضرت فاطمه زهرا (س) و سیره عملی و رفتاری آن حضرت است.
آیت الله سلیمانی عنوان کرد که سوره کوثر در مورد حضرت فاطمه زهرا (س) و جایگاه والای ایشان نازل شده و کوثر نیز به معنای خیر کثیر، مطلق، مستمر و دارای شمول است.
وی، حضرت فاطمه زهرا (س) را از الطاف خداوند به بشر و به ویژه مسلمانان دانست و ابراز داشت: این بانوی بزرگوار القاب متعددی دارد که همگی آنها وجه تسمیه داشته و هیچ کدام نیز بدون دلیل انتخاب نشده اند.
مدرس حوزه و دانشگاه و امام جمعه شوشتر گفت که فاطمه به معنای دور بودن آن حضرت و شیعیانش از آتش جهنم بوده و منظور از زهرا نیز درخشندگی این بانوی بزرگوار هنگام عبادت است.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) در محراب عبادت درخشش خاصی برای اهل آسمان داشت همانند ستاره ها که برای اهل زمین می درخشند.
وی افزود که شرکت در مجالس عزاداری و سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از جمله حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان مادر ائمه اطهار (ع) علاوه بر آنکه عبادت است نوعی توفیق الهی نیز به شمار می رود.
حضرت فاطمه زهرا (س) سوم جمادی الثانی سال 11 هجری در مدینه به شهادت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار