شنبه شب، مصادف با میلاد امام سجاد(ع)، دروازه بابل شهر ساری میزبان مردم و مسئولین این شهر به بهانه ی افتتاح مجتمع تجاری علامه ابن شهرآشوب بود. این پروژه با همه سختی هایی که در آغاز راه داشت افتتاح گردید و قرار است مرکز شهر ساری پس از سنگفرش شدن و عبور و مرور درشکه به حال و هوای قدیمی اش بازگردد.
کد خبر: ۳۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 24 May 2015
به گزارش تابناک مهدی عبوری، شهردار ساری در این مراسم و در اجتماع پرشور مردم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن سالروز فتح خرمشهر اظهارکرد: کاوش های جدید منطقه دودانگه ساری نشان می دهد قدمت این شهر به 6 هزار سال می رسد و ما باید این قدمت و اصالت را به مردم امروز و آیندگان نشان دهیم و با نام گذاری اماکن و عمارات بنام مفاخر و بزرگان مانند جریر طبری ، ابو سهل بیژن کوهی دودانگی، علامه طبرسی صاحب الاحتجاج و مجمع البیان و علامه ابن شهرآشوب ساروی آنها را به همگان معرفی کنیم.

شهردار ساری با بیان اینکه پروژه های آبادانی زیادی در دست داریم تا شهر مان را به جایگاه واقعی اش برسانیم گفت: حدود 640 هزار هکتار از شهر ساری بافت فرسوده دارد که باید با همت مردم یکی پس از دیگری بازسازی شوند.


عبوری درباره علت نام‌گذاری مجتمعی در مرکز شهر به نام ابن شهرآشوب ساروی، گفت: دو سال پیش به بهانه کنگره علامه ابن شهرآشوب، به توصیه بزرگانی چون آیت‌الله طبرسی، آیت‌‌الله نظری و آیت‌الله صدوقی، برآن شدیم تا مکانی را به نام این مرد بزرگ نام‌گذاری کنیم و به این بهانه تهیه و تدوین نوسازی مرکز شهر ساری در دستور کار شهرداری قرار گرفت و با تصویب و حمایت شورای شهر ساری، قدم‌ها یکی پس از دیگری برداشته شد.

وی در ادامه گفت:به شما مردم ساری قول می‌دهیم که میدان علامه ابن شهرآشوب نه‌تنها در مازندران بلکه در آینده‌ای نزدیک، هویت غنی مازندران در کشور محسوب شود. قرار است به شهر ساری در 70 سال پیش بازگردیم؛ از میدان علامه شهرآشوب تا میدان ساعت را سنگ‌فرش می‌کنیم، ماشین‌ها در این مسیر جمع می‌شوند و بافت‌های قدیمی جای خود را به درشکه و کالسکه می‌دهند تا کمکی نیز برای جوانان بیکار ساری شود.


عبوری با بیان اینکه تا دیروز، اقدامات شهری را آماده‌سازی فضا برای حضور شهردار در عرصه انتخابات می‌دانستند، گفت: شهروندان ساروی بسیار هوشیارتر و فهیم‌تر از اینها بوده و با حضور پرشور خود در انتخابات ثابت کردید که تشنه کار و خدمتید.

عبوری خطاب به منتقدان خود گفت: مردم دروغ را نمی‌خواهند و دیگر به حرف رای نمی‌دهند بلکه در این دوره می‌خواهند به عملکرد رای بدهند.

وی در پایان خطاب به مدیرانی که شعار می‌دهند ساری مرکز استان است، اظهار کرد: از آنها درخواست می‌کنم که هنوز دیر نشده و درب شهرداری و شورای اسلامی ساری به روی همه باز است، بیائید در کنار هم فقط به کار فکر کنیم و پروژه‌های عمرانی را در زمان مقرر به سرانجام برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار