مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تأکید کرد؛
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت عمق بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در میزبانی از زائران نوروزی بر لزوم توجه به تبلیغات محیطی در سطح شهر تأکید کرد.
کد خبر: ۳۸۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰ 26 February 2017
به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین که در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی در میزبانی از زائران نوروزی، اظهار کرد: جایگاه و موقعیت استان قم میزبانی از زائران این استان را از سایر استان‌ها متفاوت کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تأکید بر لزوم عمق بخشی به فعالیت‌های فرهنگی برای استقبال از زائران نوروزی، افزود: برنامه‌های سال گذشته را رصد کردیم، سال گذشته ۲۱۰ برنامه در ایام نوروز لیست شده بود که لازم است از تعداد این برنامه‌ها کاسته شده و بر کیفیت و عمق برنامه‌ها افزوده شود.

وی با اشاره بر لزوم افزایش مخاطب برنامه‌های فرهنگی، تصریح کرد: با توجه به سبقه فرهنگی استان قم توقع از این استان در این زمینه بسیار بالاست، اما باید متناسب با داشته‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم و از ریخت و پاش‌هایی که بعضاً نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت جلوگیری کنیم.

حسینی کاشانی با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌ها بعد کار فرهنگی ندارد و تنها برای گزارش دادن خوب است، اظهار کرد: در این ایام باید به گونه‌ای کار کرد که تفاوت استان قم با سایر شهرها در چهره و منظر شهر به صورت شاخص و مشهودی قابل رؤیت باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بر اهمیت تبلیغات و المان‌های شهری در این ایام هم تأکید کرد و افزود: شهر قم باید به شکل نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر مطرح شود، با توجه به ظرفیت‌هایی هنری که در شهر قم هست این امکان وجود دارد و اداره کل ارشاد می‌تواند با همکاری دستگاه‌های مختلف مقدمات این امر را فراهم آورد.

وی ورودی‌های شهر، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران را بهترین مکان‌ها برای تبلیغات محیطی برشمرد و تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی نباید صرفاً به منظور ارائه گزارش به دستگاه‌های بالاتر باشد بلکه رضایت هر مسافری که از استان قم عبور می‌کند باید برای دستگاه‌های فرهنگی اهمیت داشته باشد.

حسینی کاشانی از فعالیت مکان‌های فرهنگی از جمله موزه، سینما و کتابخانه‌ها در این ایام هم یاد کرد و گفت: در این رابطه همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله میراث فرهنگی لازم است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار