احداث خط لوله غیر فلزی (RTP) REINFORCEMENT TERMOPLAST PIPE جهت انتقال پساب از واحد بهره برداری تا نمک زدایی شماره 3 اهواز در شرکت کارون نصب و راه اندازی شد
کد خبر: ۳۸۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 25 February 2017
 رئیس امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، گفت: خط لوله فوق   الذکر انتقال دهنده پساب حاصل از فرآورش نفت واحد بهره برداری شماره سه اهواز را جهت تزریق به چاه های دفعی به کارخانه نمکزدایی شماره 3 اهواز پمپاژ می کند و مانع از آلودگی مناطق اطراف کارخانه می شود . 

دکتر منوچهر حیدری نیا، استفاده از لوله های غیرفلزی RTP را از ویژگی های این پروژه عنوان کرد و گفت: به منظور پیشگیری از خوردگی و افزایش طول عمر خطوط و اتصالات ، برای اولین بار از لوله های غیرفلزی RTP در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون استفاده شد . 

وی، با اشاره به اینکه طول عمر مفید این لوله ها در صورت استفاده بهینه 50 سال به صورت زیر زمینی و 20 سال بصورت رو زمینی است، افزود: به دلیل خاصیت انعطاف پذیری لوله های غیر فلزی RTP و عدم نیاز به اتصالات،   ضمن افزایش سرعت اجرای پروژه، هزینه های اجرایی نیز کاهش قابل چشمگیری می یابد . 

رئیس امور مهندسی و ساختمان شرکت نفت و گاز کارون، هزینه اجرای این پروژه را 7 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این پروژه طی مدت 9 ماه با احتساب ترخیص گمرکی لوله های مورد نظر  توسط این امور اجرا شد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار