مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: هم اکنون شناسنامه تالابهای استان در حال تهیه است.
کد خبر: ۳۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 21 May 2015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اردبیل، سید رضا موسوی در سومین نشست نمایندگان تشکل‌های زیست محیطی اظهار کرد: بانک اطلاعات تالابهای استان در مرکز تحقیقات زیست محیطی استان اردبیل جهت استفاده محققین و دانشجویان آماده شده است.

وی با بیان اینکه از نظر تعداد سازمانهای مردم نهاد، تشکلهای محیط زیست در رتبه پایین قرار دارند، افزود: سازمانهای مردم نهاد استان با تشکیل شبکه‌های استانی و ملی و با اجرایی کردن برنامه‌های زیست محیطی، به ارتقای فرهنگ زیست محیطی شهروندان کمک کنند. سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی استان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی باید با ایجاد حساسیتهای لازم در سطوح مختلف جامعه و افزایش توان فعالیت به عنوان پرچمداران حفاظت و حراست از محیط زیست، منشا خیر و برکت برای محیط زیست استان باشند.

موسوی گفت: با تشکیل شبکه‌های استانی و ملی شوراهایی برای هماهنگی، اطلاع رسانی و سازماندهی و ارتباطات در میان سمن‌های مردم نهاد محیط زیستی تشکیل می‌شود و این امر در جهت ساماندهی و توانمند سازی سازمانهای مردم نهاد در سطح ملی است.

وی اضافه کرد : سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند با حضور ارزشمند و مقتدرانه در تبیین مسائل و رویدادهای زیست محیطی استان نقش پررنگ تری ایفا کنند و بعه نوان شهروندان قانون مدار به این موضوع تحقق بخشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل تصریح کرد: بزودی با سفر مظاهری، معاون آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست به استان، انتخابات برای تشکیل شبکه استانی با حضور نمایندگان سازمان مردم نهاد برگزار خواهد شد.

موسوی با اشاره به 13 بهمن، روز جهانی تالابها، خواستار اجرای برنامه‌های زیست محیطی در خصوص اهمیت و ارزش تالابها شد.

در ادامه این برنامه رضوان باقلاچی، مسئول سازمانهای مردم نهاد در امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با ارائه گزارشی از تعداد کل سازمانهای مردم نهاد در استان گفت: از نظر تعداد سازمانهای مردم نهاد، تشکلهای محیط زیست در رتبه پایین قرار دارند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه توانمندیهای سازمان مردم نهاد استان بزودی برپا می‌شود، افزود: تلاش بر این است فعالیتهای سازمانهای مردم نهاد در حوزه زیست محیطی استان برای علاقمندان و بازدید کنندگان در این نمایشگاه عرضه شود.

باقالاچی با استقبال از تشکیل شبکه‌های استانی و ملی گفت: با ایجاد شبکه استانی و ملی، فعالیت سازمانهای مردم نهاد به صورت تخصصی هدایت خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار