استاندار خوزستان؛
انقلاب اسلامی به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) انفجار نور بود. خدا را شاکریم که در این ایام خجسته، توانستیم یکی از درخواستهای به حق جانبازان سرافراز ساکن کوی زردشت را اجابت کرده و این پروژه ی مهم را آغاز نماییم
کد خبر: ۳۷۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 12 February 2017
استاندار خوزستان در سخنانی با تبریک ایام مبارک دهه ی فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) انفجار نور بود. خدا را شاکریم که در این ایام خجسته، توانستیم یکی از درخواستهای به حق جانبازان سرافراز ساکن کوی زردشت را اجابت کرده و این پروژه ی مهم را آغاز نماییم.

غلامرضا شریعتی روان سازی تردد در بافت یک کلانشهر را از جمله حقوق مسلم شهروندان دانست و گفت: روان بودن ترافیک در یک شهر علاوه بر مزایای اقتصادی از قبیل ایجاد ارزش افزوده، جلوگیری از اتلاف سوخت، کاهش زمان سفر و تسریع در امور،  انبساط خاطر شهروندان را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: درگیر شدن در ترافیک، سبب برهم خوردن آرامش روانی افراد شده و این امر خود آغازگر رفتارهای نامعقول، خشونت و سایر معضلات در کلانشهرها است.

استاندار خوزستان به سابقه ی احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح جانباز و تعریض پل کیان آباد اشاره کرد و گفت: اهالی زردشت بالاخص جانبازان سرافراز، از مدتها قبل تقاضای انجام این پروژه را داشتند. از سوی دیگر با بررسی ترافیکی پل نهم که در اوایل سال آینده افتتاح می شود متوجه شدیم تسهیل کننده ی مسیر ورودی کیانپارس است و در صورت عدم پیش بینی مسیرهای مکمل، نه تنها مفید نیست بلکه صرفاً حجم ترافیک کیانپارس را افزایش داده و عملا زیانبار      می شود. لذا با مشورت کارشناسان حوزه ی عمرانی شهرداری و سازمان راه و شهرسازی، مقرر شد تا با احداث این پروژه بخشی از ترافیک سنگین کیانپارس را کاهش دهیم.

شریعتی با اشاره به بازدید خود از پروژه ی قطار شهری بیان کرد: اگر قرار باشد پس از برجام سرمایه گذاری در کشور انجام شود، بخش مهمی از این سرمایه گذاریها در حوزه نفت و گاز در خوزستان صورت می گیرد و طبیعتاً شرکتها موظف می شوند که دفاتر مرکزی خود را در اهواز مستقر کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این امر باید خدمات شهری نیز به تناسب رشد سرمایه گذاریها توسعه یابد. نمی توان تنها در حوزه ی سرمایه گذاری کار کرد و در خدمات شهری عقب ماند. پس اهواز باید متناسب با رشد جمعیت و سرمایه گذاریها با توسعه ای همه جانبه،  به شهری مدرن و امروزی تبدیل شود.

استاندار خوزستان بر لزوم تغییر و تحولات اساسی در مرکز شهر اهواز تاکید کرد و گفت: باید با بررسی کارشناسانه طرح جامعی را جهت توسعه همه جانبه فنی، اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و غیره برای مرکز شهر اهواز تعریف و اجرا کنیم.

غلامرضا شریعتی در پایان همه ی مسئولان را به وحدت جهت پیشرفت خوزستان و اهواز فراخواند و گفت: باید با حفظ اختلاف سلیقه ها و آرا در مسایل اساسی استان و مردم با هم یکدل باشیم و امور حیاتی مردم را قربانی اختلافات سلیقه ای خود نکنیم. اکنون خدمتی که خوزستان به کشور انجام می دهد نصیب مردم استان نمی شود. پس باید همت کنیم و این عقب افتادگی ها را جبران نماییم و این به عهده ی کسی جز خودمان نیست و نباید از بیرون توقع کمک داشته باشیم.

استاندار خوزستان این پروژه را  خدمتی دیگر از شورای شهر و شهرداری اهواز دانست و از خدمات شهرداری اهواز تشکر کرد.

آیت الله شفیعی نیز در سخنانی ضمن تبریک دهه ی مبارک فجر، وظیفه ی حاکمان را دو رفاه بندگان خدا و  تلاش برای آسایش مردم و آبادی بلاد که همان خدمات رسانی در حوزه های مختلف به شهروندان است، برشمرد.

نماینده ی مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح جانباز و تعریض پل کیان آباد را یکی از مصادیق تعریف فوق دانست و از شهرداری اهواز و استانداری خوزستان بابت شروع این پروژه تقدیر و تشکر کرد.

آیت الله شفیعی با اعلام آمادگی جهت کمک به رشد و توسعه ی استان اظهار داشت: خوشبختانه اکثر مسئولین استان نیت خدمت به مردم را دارند. ما روحانیون نیز در کنار وظایف عام و تخصصی خود در امور دینی و مجلس خبرگان رهبری، از تلاشهای مسئولان در جهت پیشرفت استان حمایت کرده و تلاش می کنیم توجه مرکز را به مشکلات استان جلب نماییم.

آیت الله شفیعی در پایان از همگان خواست تا با پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن با حضور پرشور خود حماسه ای باشکوه از این روز را رقم بزنند.

در ادامه ی این مراسم رییس شورای اسلامی شهر اهواز در سخنانی کوتاه با تبریک ایام دهه ی فجر گفت: خدا را شاکریم که در سایه ی نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخار خدمت به مردم به ویژه جانبازان سرافراز را داریم.

هوشنگ شیرمردی به اقدامات و پروژه های عمرانی صورت پذیرفته در این دوره شورای اسلامی شهر اشاره کرد و از حمایتهای استاندار خوزستان بویژه حل موضوعات بین بخشی تشکر و قدردانی کرد

منبع: تابناک
برچسب ها: شهرداری اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار