نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت ها با بدنه کارشناسان و نخبگان جامعه ارتباط ندارند گفت: گام های تصادفی دولت مردان در سال های گذشته منجر به توسعه نیافتگی شده است.
کد خبر: ۳۷۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 11 February 2017
هادی قوامی شامگاه 22بهمن ماه در گردهمایی اصلاح طلبان، حامیان، منتقدین همراه دولت در خراسان شمالی با موضوع انقلاب، اصلاحات، انتخابات اظهار کرد: متاسفانه بیشتر طرح هایی که می نویسیم و یا دولت ها می نویسند با بدنه جامعه و نخبگان در ارتباط نبوده اند.
وی اشاره به انبوهی از قوانین کرد و افزود: در طی دولت های گذشته قوانین زیادی تولید شده اند، چه قدر از انها را دولت ها توانسته اند آنها را اجرایی کنند که این یک ضعف جدی است.
وی با بیان اینکه با برنامه پیش نمی رویم افزود: باید طبق برنامه توسعه پیش برویم اما این اتفاق نیفتاده است.
این نماینده با بیان اینکه ما توان ارایه برنامه را نداریم افزود: وقتی برنامه ای می نویسم نقص زیاد دارد چرا که بدون اظهار نظر کارشناسان و نخبگان جامعه نوشته می شود.
وی اظهار کرد: مهم ترین، اساسی ترین و فنی ترین مرحله یک لایحه و یا بودجه بحث کارشناسی آن است که کمتر به این امر توجه می شود.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی اشاره ای به سرمایه گذاری های زیاد در کشور و همچنین در این استان کرد و گفت: در دولت های گذشته سرمایه گذاری های زیادی در حوزه های مختلف به خصوص صنعت در راه اندازی پتروشیمی ها و سایر صنایع شده است اما چرا منجر به اشتغال و رفع بیکاری نشده است.
قوامی افزود: برخی از این صنایع بزرگ در سطح کشور هم اکنون زیان ده هستند چرا که بر اساس نقطه نظرات کارشناسان و نخبگان در همان حوزه استفاده نشده است.
وی با بیان اینکه اگر به اشتغال توجه می داشتیم باید راه تولید را هموار می کردیم افزود: اشتغال تابع تولید است اما فضای مناسب برای تولید کننده فراهم نشده است و به اصل 48 قانونی اساسی که هر منطقه به فراخور ظرفیت باید رشد داشته باشد و سرمایه گذاری در همان راستا انجام تا منجر به تولید و ثروت شود اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری ها باید منجر به افزایش درآمد سرانه شوند گفت: متاسفانه بیشتر سرمایه گذاری ها مریض و هم اکنون کارهای درمانی انجام می دهیم.
وی با بیان اینکه در سرمایه گذاری ها دچار خطا شده ایم افزود: هم اکنون نیز اصرار داریم اینگونه سرمایه گذاری ها را ادامه دهیم چرا که گرفتار مطالبات مردم خواهیم شد و حاضر نیستیم راه را عوض کنیم.
قوامی اظهار کرد: هم اکنون 70 درصد نقدینگی جامعه در تهران است که این نشان می دهد در سرمایه گذاری تدبیر نداشته ایم.
گردهمایی بزرگ اصلاح‌طلبان، حامیان و منتقدین همراه دولت با موضوع انقلاب، اصلاحات و انتخابات شامگاه جمعه در محل مجتمع فرهنگی، هنری گلشن بجنورد به همت انجمن اسلامی مهندسان خراسان شمالی با حضور فعالان احزاب و گروه های مختلف سیاسی برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار