وزیر نفت تاکید کرد؛
طرح های پتروشیمی کارون و تخت جمشید از مصادیق بارز تکمیل زنجیره تولید و اقتصاد مقاومتی هستند
کد خبر: ۳۷۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 07 February 2017
به گزارش تابناک خوزستان، وزیر نفت دیشب در مراسم افتتاح فاز 2 شرکت پتروشیمی کارون شهرستان ماهشهر گفت: طرح های پتروشیمی کارون و تخت جمشید از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی واحد هایی که امروز افتتاح شدند همه جز طرح های اقتصاد مقاومتی و از مصادیق بارز تکمیل زنجیره تولید هستند زیرا پتروشیمی کارون و تخت جمشید خوراک های متفاوتی را از واحد هایی که در این منطقه فعال هستند دریافت می کنند و با تکمیل زنجیره تولید به ایجاد ارزش افزوده بالاتری می رسند.

بیژن نامدار زنگنه با بیان اینکه طرح های پلی استایلن تخت جمشید با ظرفیت 80 هزار تن و فاز دو کارون با ظرفیت حدود 100هزار تن که امروز افتتاح شدند ، همه جز طرح های اقتصاد مقاومتی و از مصادیق بارز تکمیل زنجیره تولید هستند افزود: پتروشیمی کارون و تخت جمشید خوراک های متفاوتی را از واحد هایی که در این منطقه فعال هستند دریافت می کنند و با تکمیل زنجیره تولید به ایجاد ارزش افزوده بالاتری می رسند.

وی به طرح پلی اتیلن خطی لرستان اشاره کرد و با بیان اینکه این طرح با ظرفیت 330 هزار تن پلی اتیلن امسال به بهره برداری رسیدگفت: این میزان سرمایه گذاری می تواند چه برای صادرات و چه برای مصرف داخلی بسیار موثر باشد.

وی افزود : امسال طرح تولید اسید سولفوریک ارومیه با ظرفیت 50 هزار تن، پلی اتیلن خطی مهاباد با ظرفیت 330 هزار تن، اوره و آمونیاک مرودشت با ظرفیت یک میلیون و 800 هزار تن به بهره برداری رسیده اند که نقطه عطفی در صنعت پتروشیمی کشور به حساب می آیند.

وی ادامه داد : فاز دو پتروشیمی کاویان با ظرفیت یک میلیون و 100 هزار تن تولید اتیلن، طرح پلی استایلن عسلویه با ظرفیت 250هزار تن ، پلی اتیلن سبک کردستان با ظرفیت 300 هزار تن و فاز 3 پردیس با ظرفیت یک میلیون و 700 هزار تن آمونیاک و اوره از جمله طرح های پتروشیمی هستند که در روزهای آینده به بهره برداری می رسند.

زنگنه افزود: مجموع طرح هایی که قبل از پایان دولت به بهره برداری می رسند در جمع ظرفیتی حدود 9 میلیون تن و با سرمایه گذاری پنج و نیم میلیارد دلار است که می تواند به افزایش تولید کشور کمک شایانی کند.

وی گفت: با افزایش سرمایه گذاری های انجام شده بخش خصوصی و وزارت نفت در بخش پتروشیمی امسال را باید یک سال استثنائی برای صنعت پتروشیمی کشور دانست.

وزیر نفت اضافه کرد: تا پایان کار این دولت شش میلیارد دلار ظرفیت و ارزش تولید کشور در صنایع پتروشیمی افزایش پیدا می کند .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار