با اعزام یک تیم کارشناسی از آلمان عملیات ژئوفیزیک در شهر باستانی جندی شاپور دزفول بزودی انجام می شود
کد خبر: ۳۷۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 07 February 2017
مدیر پایگاه جندی شاپور و ایوان کرخه گفت: در راستای کاوش هایی که در حال حاضر در محوطه باستانی جندی شاپور دزفول در حال انجام است بزودی یک گروه کارشناس از آلمان برای انجام عملیات ژئوفیزیک به دزفول سفر خواهند کرد.


یعقوب زلقی افزود: این اقدام برای مشخص شدن وضعیت لایه ها و یافته های باستان شناسی زیر زمینی در جندی شاپور انجام خواهد گرفت تا عملیات کاوش تسهیل شود.

وی گفت:در حال حاضر پیگیری برای سفر این گروه کارشناسی از کشور آلمان به ایران در حال انجام است و پیش بینی می شود بزودی این گروه آلمانی با ورود به ایران در محوطه باستانی جندی شاپور دزفول مستقر شوند.

کاوش های باستانی شناسی در محوطه باستانی جندی شاپور دزفول در راستای کنگره بین المللی جندی شاپور که قرار است سوم و چهارم اسفندماه در دزفول برگزار شود در حال انجام است.

نخستین کاوش باستان شناسان ایرانی در محوطه باستانی جندی شاپور دزفول از سوی پژوهشگاه باستان شناسی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با اعزامی یک تیم باستان شناس به سرپرستی دکتریوسف مرادی از 18 دی آغاز شد.

دانشگاه جندی شاپورواقع در محوطه باستانی شهر جندی شاپور دزفول که اکنون تنها بقایایی از آن برجا مانده است،نخستین مرکز علمی جهان در زمان ساسانیان بود که رشته های پزشکی، فلسفه و نجوم در آن تدریس می شد.

 دانشگاه جندی شاپور در عصر خود معتبرترین مرکز علمی جهان بود که رشته هایی چون پزشکی و نجوم در آن تدریس می شد.

آثار برجا مانده این شهر در 24 شهریور سال 1310 به شماره 46 در ردیف آثار ملی به ثبت رسید.

منبع: تابناک
برچسب ها: یعقوب زلقی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار