کاهش بارندگی در سال زراعی جاری در شمال خوزستان باعث شده تا کشاورزان برای عقد قرارداد آب کشت زمستان زودتر وارد عمل شوند
کد خبر: ۳۷۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 06 February 2017
 مدیر امور مشترکان شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان با اعلام این خبر افزود: از ابتدای فصل جدید زراعی تاکنون بیش از 2393 قرارداد تامین آب زراعی با سطح زیرکشت 34 هزار و 485 هکتار در امور مشترکان منعقد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود دو برابر افزایش را نشان می دهد.

"حمید بهره بر" با اشاره به اینکه درسال های پربارش معمولاً کشاورزان در ماههای پایانی سال برای عقد قرارداد آب مراجعه می کنند؛ گفت: عقد قرارداد آب در موعد مقرر به بهبود برنامه ریزی تامین و توزیع آب در شبکه های آبیاری شمال خوزستان کمک می کند.

وی آخرین مهلت عقد قرارداد آب محصولات زمستانه شبکه های آبیاری شمال خوزستان را 15 اسفندماه سال جاری اعلام کرد و افزود: بیشترین سطح زیر کشت فصل زراعی جاری به محصولات گندم، کاهو و هویج اختصاص دارد.

بهره بر خاطرنشان کرد: بزودی عقد قرارداد آب باغات منطقه شمال خوزستان نیز در امور مشترکان آغاز می شود. 

همچنین مدیر امور مشترکان شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان از انتشار هفتگی آخرین آمار سطوح زیر کشت در نرم افزارپیام رسان تلگرام به نشانی @mirabdez خبر داد و گفت: آگاهی کشاورزان ازمیزان و نوع محصولات می تواند به انتخاب الگوی کشت مناسب کمک کند و از اشباع یک محصول در بازار جلوگیری کند.

در فصل زمستان محصولاتی از قبیل گندم، سبزیجات، پیاز، کاهو، کلم و هویج در شبکه های آبیاری شمال خوزستان به بار می نشیند.

شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان بیش از 18 هزار مشترک در دو شبکه دز و کرخه شمالی دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار