طرح گازرسانی به روستاهای پتک دیناروند و دشت اکبر از توابع شهرستان دهلران در مراسمی با حضور استاندار ایلام، نماینده حوزه جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی بهره برداری شد.
کد خبر: ۳۷۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲ 04 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در حاشیه این آیین مراسم گفت: با بهره برداری این 2 طرح 200 خانوار روستایی با جمعیتی بیش از 600 نفر از مزایای شبکه گازرسانی بهره مند شدند.

وی از عملیات گاز رسانی به 34 روستای دیگر در سطح شهرستان دهلران خبر داد و افزود: تا پایان سال جاری 18 روستای دیگر این شهرستان به شبکه گاز سراسری متصل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام یادآور شد: عملیات گاز رسانی به 2 بخش زرین آباد و سراب میمه شهرستان دهلران نیز در دستور کار شرکت گاز استان قرار دارد اما با توجه به کوهستانی بودن مسیر این 2 بخش، عملیات گاز رسانی به آنها تاحدودی زمان بر خواهد بود.

شمس الهی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 83 درصد مردم دهلران از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، اضافه کرد: در سطح این شهرستان بیش از 300 کیلومتر خط تغذیه، پنج هزار انشعاب و سه هزار و 500 مشترک وجود دارد.

شبکه آبیاری زهکشی میمه در سطح چهار هزار هکتار کلنگ زنی شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام در خصوص وضعیت این طرح گفت: ذخیره آب شبکه این طرح از طریق سد میمه یا سامانه گرمسیری تامین خواهد شد.

ذوالفقار مهدیزاده اعتبار هزینه شده در اجرای این طرح را 310 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعلام کرد و افزود: این پروژه در مدت 18 ماه اجرایی خواهد شد.

بهره برداری از مجتمع فرهنگی هنری شهرستان دهلران
مدیر کل راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از این طرح گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت سه هزار و 200 متر مربع در سه طبقه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

سید کمال الدین میرجعفریان با اشاره به استعدادهای هنری دهلران در عرصه های مختلف افزود: این مجتمع از مطالبات جدی مردم و هنرمندان این شهرستان بود که به همت دولت تکمیل و بهره برداری شد.


 بهره برداری از ۵۰۰ هکتار طرح تسطیح و تجهیز اراضی دشت اکبر
مدیر کل جهاد کشاورزی در حاشیه بهره برداری این طرح افزود: این پروژه در سطح چهار هزار هکتار از اراضی دشت اکبر موسیان در حال اجراست.

سید محمد تراب میری اعتبار هزینه شده در اجرای این پروژه را ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: این طرح نقش مهمی در توسعه کشاورزی منطقه و رونق تولید و اشتغال دارد./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار