مدیر کل راه و شهرسازی استان خبرداد؛
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح 5500 واحد مسکن مهر استان در دهه فجر خبر داد
کد خبر: ۳۷۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 04 February 2017
به گزارش تابناک خوزستان ، منوچهر رحماني اظهار کرد: با پیگیری فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان، در دهه فجر امسال این واحدها به صورت همزمان به متقاضیان واگذار می گردند.

 وی افزود: این واحدها در شهرهای امیدیه، آبادان، اهواز، بندرامام، بهبهان، شوش، شوشتر، مسجدسلیمان و چند شهر به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری هستند.

 رحمانی تصریح کرد: بیش از 106 هزار واحد مسکن مهر در استان داریم که از این میزان حدود 25 هزار واحد آن متقاضی موثر ندارد.
 
وی افزود: در این زمینه باید تلاش کرد تا شرایط را برای واحدهایی که متقاضی موثر دارند مهيا کنیم.

 وی ادامه داد: دولت در خصوص واحدهایی که متقاضی ندارد تصمیماتی ابلاغ کرده است تا از شرط تعهد مسکن مهر خارج شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: بايد برای واحدهایی که دارای متقاضی موثر هستند زیرساخت‌ها و شرایط را به شکلی مهيا کرد تا مردم با اشتیاق در این واحدها مستقر شوند.

رحمانی گفت: تا زمانی که شرایط رکود بر مسکن کشور و استان حاکم است نمی‌توان برای واحدهای مسکن مهری که دارای متقاضی موثر نیستند اقدامی انجام داد و زمانی می‌توان در این خصوص حرکتی انجام داد که مسکن از رکود خارج شود.
 
رحمانی عنوان کرد: اگر تعاونی‌ها، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، بانک‌ها و سایر بخش‌ها کمک کنند می‌توانیم واحدهایی را که دارای متقاضی موثر هستند به سرانجام برسانیم و پول دولت را به جریان بیاندازیم.
 
در ادامه این جلسه سعید طاهری، رییس كميسيون هماهنگي بانك‌هاي خوزستان نيز گفت: باید واقعیت‌ها در بحث مسکن‌های مهر استان دیده شود و تنها پرداخت تسهیلات به این واحدها مدنظر نباشد زیرا مساله بازگشت این تسهیلات نيز مهم است.

وی افزود: تسهیلات بانکی که به ساخت این واحدها تعلق گرفته و از سوی بانک‌ها پرداخت شده است باید بازگشت داده شود و در غیر این صورت افزایش وام پرداختی به متقاضیان مسکن فقط باعث بالا رفتن بدهی آن‌ها می‌شود.

 طاهری تصریح کرد: باید شرکت‌های تعاونی ترغیب شوند و در زمینه ساخت مسکن‌هایی که متعهد شده‌اند اقدام کنند و در این زمینه بانک‌ها نیز تسهیلات موردنياز را به آن‌ها پرداخت می‌کنند اما این مساله منوط به آن است تا شرکت‌های تعاونی پای کار بیایند.

 وی ادامه داد: اگر شرکت‌های تعاونی ترغیب شوند، مسکن‌های مهر تکمیل می‌شوند و در این زمینه نیز بانک‌ها تسهیلات مورد نیاز را در اختیار تعاونی قرار خواهند داد.
 
طاهری عنوان کرد: بخشی از تسهیلات موردنظر تعاونی‌ها برای ساخت مسکن‌های مهر به آن‌ها پرداخت شده است اما از آن‌ها می‌خواهیم تا کار كرده و اقدام به ساخت واحدهای خود کنند تا بانک بتوانند باقی مانده تسهیلات را به آن‌ها پرداخت کنند.

منبع: تابناک
برچسب ها: واحد مسکن مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار