به مناسبت سالروز فتح خرمشهر صورت می‌گیرد
تابناک: معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: آغاز روند تولید نرم‌افزار زندگینامه و شهادت 2 هزار و 100 شهید سادات استان اصفهان از ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت سوم خردادماه و فتح خرمشهر است.
کد خبر: ۳۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶ 20 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سید علی قریشی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت سوم خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر) استان اصفهان با اشاره به اینکه 38 کشور جهان از نظر مالی، تجهیزاتی و نیروی انسانی، ارتش بعث عراق را در جنگ تحمیلی پشتیبانی می‌کردند، اظهار کرد: فتح خرمشهر یک معجزه بود که با شجاعت و جهاد آگاهانه مردم ایران، رقم خورد.

وی گفت: فتح خرمشهر، تأثیرات بین‌المللی زیادی برای ایران به همراه داشت که در تاریخ دوران دفاع مقدس، غیرقابل انکار است.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان یادآور شد: در این عملیات، تعداد زیادی از سربازان و افسران ارشد عراقی توسط نوجوانان و جوانان رزمنده ایرانی به اسارت گرفته شدند.

* سکوت بوق‌های تبلیغاتی دشمن بعد از فتح خرمشهر

وی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر از افتخارات دفاع مقدس بود، تصریح کرد: تا 24 ساعت بعد از فتح خرمشهر، تمامی بوق‌های تبلیغاتی دشمن سکوت کرده بودند.

قریشی با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای 900 گلزار شهدا است، یادآور شد: به مناسبت سالروز سوم خرداد، تمامی این مزارها عطرافشانی می‌شود.

وی گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا، ویژه‌برنامه تجلیل از جانبازان شاخص استان توسط ائمه جمعه با عنوان «علمداران حماسه»، آغاز روند تولید نرم‌افزار زندگینامه و شهادت 2 هزار و 100 شهید سادات استان اصفهان از ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت سوم خردادماه است.

* گردهمایی «جانبازان بصیر» استان اصفهان

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افزود: گردهمایی جانبازان نابینای استان با عنوان «جانبازان بصیر»، گردهمایی جانبازان قطع نخاعی، تجلیل از خانواده شهیدان احمد دادخواه و احمد کریمی به عنوان دو خانواده شهید شاخص استان و اجرای مسابقه رالی در شرق اصفهان نیز از دیگر ویژه‌برنامه‌های سالروز فتح خرمشهر است.

وی با اشاره به اینکه برخی جانبازان دفاع مقدس پس از گذشت چند دهه هنوز در آسایشگاه‌ها و مراکز توانبخشی بستری هستند، از مردم خواست به صورت خانوادگی از آنها بازدید کنند.

قریشی اضافه کرد: در روز سوم خردادماه، مردم می‌توانند با جانبازان بستری در آسایشگاه‌های شهید مطهری اصفهان، شهید رجایی نجف‌آباد و امام حسین (ع) خمینی‌شهر دیدار کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار