معاون دانشجویی دانشگاه رازی:
معاون دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه، پیشگیری از بروز آسیب های روانی، اجتماعی دانشجویان را از اولویت های این معاونت دانست و گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، در این زمینه از تمام ظرفیت های دانشگاه و نهادهای حمایتی استفاده می کنیم.
کد خبر: ۳۷۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 01 February 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک؛ روابط عمومی دانشگاه رازی به نقل از دکتر قاسم عازمی اعلام کرد: معاونت دانشجویی دانشگاه رازی در گام های بعدی به دنبال پیشگیری، شناخت دانشجویان دارای مشکل و انجام اقدام های مشاوره ای درمانی برای آنان است.
او گفت: با افزایش تعامل با نهادهای حمایتی و تقویت ساختار، بودجه و فضای فیزیکی دفاتر مشاوره در دانشکده ها و خوابگاه ها، از یک طرف و با آسیب شناسی از سوی دیگر، تلاش می کنیم از آسیب های روانی، اجتماعی که دانشجویان را تهدید می کند، پیشگیری و در صورت بروز کاهش دهیم.
وی افزود: مرکز مشاوره دانشجویان دانشگاه رازی به عنوان یکی از 10 مرکز مشاوره فعال کشور در زمینه پیشگیری از اعتیاد شناخته شده و ما مصمم هستیم در زمینه های دیگر نیز در این حوزه فعال باشیم.
او به وضعیت متقاضیان خوابگاه های دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی 96-95، حدود 71 درصد از دانشجویان پسر و 53 درصد از دانشجویان دختر ثبت نام کننده در دانشگاه رازی، متقاضی اسکان در خوابگاه های دانشجویی بودند و این آمار به وضوح نشان می دهد که سیاست بومی گزینی که از چند سال پیش به عنوان یک رویکرد در حوزه جذب دانشجو دنبال می شود، در کاهش تعداد دانشجویان متقاضی خوابگاه تاثیر چندانی نداشته است.
وی ظرفیت کل خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه رازی را سه هزار و 673 نفر اعلام کرد و گفت: اکنون حدود 74 درصد دانشجویان پسر و 100درصد دانشجویان دختر غیر بومی نوبت اول واجد شرایط اسکان، در خوابگاه های دانشجویی اسکان دارند.
معاون دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه، در ادامه به نظارت و ارزیابی از خوابگاه های غیردولتی استان نیز اشاره کرد و گفت: پس از ابلاغ آیین نامه و شیوه نامه اجرایی شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه های غیر دولتی توسط سازمان امور دانشجویان در تابستان 94، این شورا در استان کرمانشاه به ریاست معاون دانشجویی دانشگاه رازی فعالیت خود را از مهر ماه 94 آغاز کرد. 
عازمی افزود: دبیرخانه این شورا در دانشگاه رازی مستقر است و با همکاری سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان و همچنین دستگاه های ذیربط در استان، بر فعالیت خوابگاه های غیردولتی نظارت مستمر دارد.
وی در خصوص پرداخت وام های دانشجویی به دانشجویان متقاضی نیز اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته، پوشش وام تحصیلی در دانشگاه رازی 100درصد بود و به سه هزار و 644 نفر از دانشجویان نوبت اول وام تحصیلی پرداخت شده که البته پرداخت وام های ضروری، ودیعه مسکن، شهریه، عتبات و بنیاد علوی را نیز با درصد پوشش بسیار بالا داشته ایم.
وی همچنین یادآور شد که تمام دانشجویان دانشگاه رازی زیرپوشش بیمه حوادث هستند و به دانشجویان فاقد پوشش بیمه درمان، دفترچه خدمات درمانی رایگان داده شده است.
وی همچنین به ارایه خدمات کلینیکی در سال تحصیلی گذشته به 9 هزار و 731 نفر از دانشجویان و کارکنان در قالب طرح سلامت جسم، طرح غربالگری و دیابت و ویزیت در خوابگاه های دولتی، توسط اداره بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: مرکز بهداشت و درمان دانشگاه در سال 94 از سوی رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مرکز بهداشت فعال انتخاب و لوح تقدیر دریافت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار