مدیرکل کمیته امداد قزوین:
مدیرکل کمیته امداد قزوین گفت: ارتقای معیشت خانواده‌های نیازمند در فرآیند کوتاه‌مدت با مساعدت خیران محقق می‌شود.
کد خبر: ۳۷۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 01 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، وحید میرزایی‌بافتی مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در دیدار با شهردار رازمیان کاهش فقر را راهبرد اساسی امداد دانست و گفت: مددجویانی که تحت حمایت امداد هستند دارای مشکلات متفاوتی بوده و در این میان افراد دارای سرپرست بیمار مشکلات بیشتری به نسبت خانواده های بدون سرپرست دارند.

وی ادامه داد: مشکلات افزون‌تر در خانواده‌های دارای بیمار صعب‌العلاج و یا سرطانی بدان جهت است که در این خانواده‌ها، هزینه درمان سرپرست خانواده هم بار سنگینی را بر دوش خانواده وارد کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: در استان‌های دیگر به طور معمول فقر محیط داریم اما در این استان فقر طبقاتی وجود دارد اما از طرف دیگر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان قزوین برای انجام کارهای خداپسندانه و نیکوکاری هم بالاتر از برخی استان‌ها است.

میرزایی‌بافتی توضیح داد: موقعیت جغرافیایی استان قزوین ویژگی خاصی برای استان به وجود آورده است زیرساخت‌های این استان در حوزه صنعت، کشاورزی و دامداری قوی است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود؛ اگر کوتاهی صورت گیرد اقشار ضعیف جامعه از فرصت‌ها محروم شده و ضعیف‌تر می‌شوند.

این مسؤول عنوان کرد: بنابراین به دنبال استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای افزایش توانمندی مددجویان هستیم البته در این زمینه در امداد توفیقات مطلوبی به دست آمده است اما امداد به تنهای قادر به رفع همه مشکلات نیست و همه باید مشارکت اقشار مختلف را داشته باشند تا در انجام این رسالت خطیر توفیق بیشتری را کسب کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: ارتقای معیشت خانواده‌های نیازمند در فرآیند کوتاه‌مدت با مساعدت خیران محقق می‌شود اما برای رفع صحیح و دائمی نیاز خانواده تحت حمایت باید فرآیند و بستر لازم برای اشتغال و درآمدزایی فراهم شود.

میرزایی‌بافتی تصریح کرد: اشتغال مددجویان برای امداد اهیمت بسیاری دارد از این رو بسته تشویقی امداد برای کارفرمایانی که مددجویان را به‌کارگیری می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

* مشارکت در اکرام ایتام

شهردار رازمیان هم در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های امدادگران گفت: رسالت امداد سنگین است امیدواریم با تلاش‌های امداد شاهد رفع محرومیت و فقر در جامعه باشیم.

ایزدمهر زارعی تصریح کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویکرد امداد توجه به محرومان بوده و این وجه کار، به تلاش امدادگران برکت و زیبایی معناداری داده است.

وی تأکید کرد: طرح‌های کمیته امداد هر یک برای رفع یکی از نیازهای محرومان پیش‌بینی شده است که در حال حاضر حدود 80 درصد کارکنان شهرداری در طرح‌های امداد از جمله اکرام ایتام مشارکت دارند.

شهردار رازمیان توضیح داد: گردشگری، کشاورزی، صنایع تبدیلی، دام و طیور، آبزیان، گیاهان دارویی و زنبورداری ظرفیت‌های مطلوبی است که می‌تواند زمینه اشتغال را در منطقه فراهم کند همچنین صنایع دستی هم یکی از بسترهای اشتغالی است که می‌تواند بستر مناسبی را برای مددجویان امداد مهیا کند.

زارعی یادآور شد: حدود 55 درصد گردشگری استان قزوین در منطقه الموت است که شامل گردشگران داخلی و خارجی می‌شود بنابراین این زمینه مناسبی برای درآمدزایی است که باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار