تابناک آذربایجان غربی:

اسمعیل کریم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای اجرای 185 طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی کشاورزی در مجموع 507 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به جزئیات طرحهای افتتاحی اظهار کرد: 166 طرح در بخش آب و خاک، هفت طرح در بخش تولیدات دامی، 6 طرح در زیر بخش تعاون روستایی، پنج طرح در بخش صنایع کشاورزی و یک طرح در زیر بخش منابع طبیعی و آبخیزداری همزمان با دهه فجر افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح ‌ها برای یک هزار و 207 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده و 2 هزار و 819 خانوار نیز از عواید اجرای این طرح‌ها بهره مند می ‌شوند.

وی بیان کرد: اجرای آبیاری تحت فشار، استخر ذخیره آب کشاورزی، مرمت، لایروبی و بازسازی قنات، خطوط انتقال آب با لوله، پوشش بتنی انهار سنتی از جمله طرح های افتتاحی در زیر بخش آب و خاک با اشتغالزایی 841 نفر به شمار می رود که برای اجرای آنها نزدیک به 210 میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی 52 پروژه نیز شامل اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در سطح هفت هزار و 610هکتار با اعتبار 950 میلیارد ریال در شهرستان های مهاباد و پلدشت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی و عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

کریم زاده گفت: احداث و تجهیز سردخانه بالای صفر، راه اندازی کشتارگاه صنعتی مرغ گوشتی، عرقیات گیاهی و بسته بندی بذر و دسته بندی سبزیجات با ظرفیت 17 هزار تن از جمله طرح های افتتاحی در زیر بخش صنایع کشاورزی است.

به گفته وی احداث و راه اندازی باسکول، سردخانه و کشتارگاه طیور، فروشگاه مصرف و سیستم مکانیزه تخلیه و بارگیری گندم انبار چند منظوره نیز از طرح‌های قابل افتتاح در زیر بخش تعاون روستایی به شمار می‌روند که در این ایام مورد بهره برداری قرار می گیرند.