دو کتاب نوجوانه با نام‌های «ماهی روی درخت» نوشته لیندا مولِلی‌هانت و «شاید عروس دریایی» نوشته الی بنجامین را انتشارات پرتقال راهی بازار کتاب کرد.
کد خبر: ۳۶۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵ 30 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «ماهی روی درخت» نوشته لیندا مولِلی‌هانت با ترجمه مرضیه ورشوساز و «شاید عروس دریایی» نوشته الی بنجامین با ترجمه آرزو قلی‌زاده از آثار نوجوانانه‌ای هستند که به تازگی از سوی انتشارات پرتقال منتشر شده‌اند.
رامتین فرزاد به عنوان دبیر «ماهی روی درخت» در مقدمه این اثر نوشته است: «دلم می‌خواهد الی نیکرسون رو ببینم و باهاش کلی حرف بزنم!نمی‌دونم از کی باهام بود، اما من از وقتی رفتم اول راهنمایی یادمه...همه‌ لحظه‌هایی که توی باتلاق حرف زدن گیر می‌کردم رو یادمه. لکنت داشتم؛ خیلی شدید.
پدرم دبیر بود و  تقریباد همه‌ معلم‌هام می‌شناختنش. همین خودش شرایط رو سخت می‌کرد . از ادبیات، زبان و همه‌ درس‌های خوندنی متنفر بودم. از شب قبل، عزا می‌گرفتم. همه‌ این ساله‌ها شب‌ها و روزهایی که ادبیات و زبان انگلیسی داشتیم، عزادار بودم. وقتی قرار بود کلاس، از روی لیست حضور و غیاب یا جای نشستن بچه‌ها، درس اون روز رو بلند بلند بخونه، قلبم شروع می‌کرد به زدن! توی گوشم، روی گردنم، نوک انگشت‌هام، توی قفسه سینه‌م؛ انگار همه‌جای بدنم قلب داشتم. از صدا و فشارش دیوونه می‌شدم. وقتی نوبت می‌رسید به یه قدمی من، دیگه قلبم زیر زبونم می‌زد و نمی‌تونستم حرکات زبونم رو کنترل کنم. صدام در نمیومد. ثانیه‌ها می‌گذشتن و من هنوز درگیر تلفظ اولین حرف اولین کلمه بودم. فقط یه پاراگراف، بیش از ده دقیقه طول می‌کشید.
بیچاره معلم‌هام! نه می‌تونستن منو معاف کنن از خوندن و نه تحمل دیدن اون همه زجر توی روخونی، براشون راحت بود. از همه‌ هم‌کلاسی‌ها و معلم‌هام برای اون روزها ممنونم! دلم می‌خواد آلی رو ببینم و باهاش کلی حرف بزنم.»
 در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «مکس هم هدیه‌اش را می‌دهد. همین‌طور کهخانم هال هدیه را باز می‌کند، او هم توی صندلی‌اش فرو می‌رود و دست‌هایش رامی‌گذارد پشت سرش.
یک بسته پوشک آورده. فکر کنم توقع داشت خانم‌ هال عصبانی بشود و حالا که نشده حسابی خورده توی ذوقش.
مکس از توجه خوشش می‌آید. از جشن گرفتن هم همینطور. تقریبا هرروز از خانم هال می‌خواهد که جشن بگیریم و امروز بالاخره به آرزویش رسیده.
وقتی خانم هال کارت تبریک من را از توی پاکت در می‌اورد مثل بقیه کارت‌ها نوشته‌اش را بلند نمی‌خواند...»
 نشر پرتغال کتاب «ماهی روی درخت» را در قالب 251 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 130 هزار ریال منتشر کرده است.
 این موسسه انتشاراتی به تازگی کتاب نوجوانانه دیگری با عنوان «شاید عروس دریایی» را راهی بازار کرده است.
«شاید عروس دریایی» نوشته الی بنجامین با ترجمه آرزوی قلی‌زاده است. در بخشی از پشت جلد این کتاب نوشته شده است: «سوزی سوانسون همیشه چیزهایی می‌داند که بچه‌های هم‌سن و سالش نمی دانند، مثلا این که هر سال،‌ عروس‌های دریایی به طور میانگین، 150 میلیون بار نیش می‌زنند، یا هر بچه مدرسه‌ راهنمایی، حدودا 20 میلیارد اتم شکسپیر  در وجودش دارد، اما با این همه هوش وقتی با بهترین دوستش مشکلی پیدا می‌کند و قبل از اینکه بتواند دوباره با او دوست شود...»
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «راست می‌گفت، هر شنبه شب بدون استثنا من و پدر به کاخ «مینگ» می‌رفتیم. یک رستوران چینی بین باشگاه ورزشی وسوپرمارکت «پرایس چاپر» در خیابان بیست و چهارم. این قولی بود که پدر موقع رفتن از خانه داده بود: این‌که هرقدر هم تمام هفته را در سفر بگذارند، شنبه شب‌ها ساعت شش کنار من خواهد بود. بدون استثنا هر هفته.
دکتر لگز پرسید: «شما هم مثل مگ فکر می‌کنین؟ از نظر شما هم سوزان ناراحته؟»...»
 نشر پرتغال کتاب «شاید عروس دریایی» را در قالب 288 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 140 هزار ریال منتشر کرده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار