معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در باغ های استان پایین است گفت: تنها هشت تا 10 درصد از باغ های استان زیر پوشش خدمات بیمه هستند.
کد خبر: ۳۶۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 30 January 2017
هادی اسعدی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: باغداران و کشاورزان اطلاع کاملی از شرایط و مزایای بیمه ندارند و بعضا گمان می کنند که بیمه، باید تمام خسارت های وارده شده به محصول کشاورزی را پرداخت می کند اما این گونه نیست و صندوق بیمه کشاورزی تنها بیمه هزینه تولید است و خسارت های وارد شده به درآمد در این بیمه جبران نمی شود.
وی افزود: در سال زراعی 94-95 سه هزار و 910 هکتار از باغ های استان زیر پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفت و این میزان بسیار ناچیز است.
اسعدی افزود: در سال زراعی گذشته 13 هزار و 148 بیمه گذار بخش کشاورزی بابت حق بیمه محصولات خود 32 میلیارد و 726 میلیون رال به صندوق بیمه کشاورزی پرداخت کردند اما مبلغ غرامتی که برای جبران خسارت ها پرداخت می شود 58 میلیارد و 495 میلیون ریال است.
وی با بیان اینکه نسبت غرامت به میزان حق بیمه 2.5 برابر است و این در هیچ یک از صنعت بیمه این گونه نیست گفت: این نسبت در باغ ها 3.8 است.
اسعدی تصریح کرد: در سال زراعی گذشته 11 میلیارد و 429 میلیون ریال حق بیمه پرداخت کردند که میزان غرامت قابل پرداخت به این باغداران 43 میلیارد و 790 میلیون ریال است.
وی خاطرنشان کرد: هنوز مبلغی به عنوان غرامت به کشاورزان بیمه گذار بابت خسارت های سال گذشته پرداخت نشده است.
استان خراسان شمالی افزون بر 344 هزار هکتار عرصه باغی و کشاورزی دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار