دومین همایش بزرگ محیط یاران دانش آموز، با حضورمسئولان استانی و شهرستانی و محیط یار درسالن قلمچی برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 29 January 2017
به گزارش تابناک خراسان جنوبی ، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی در این مراسم گفت: در راستای تحقق اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفاظت از محیط زیست به عنوان یک وظیفه عمومی و به منظور استفاده از نیروی عظیم دانش آموزی در زمینه تنویر افکار عمومی و ارتقا آگا هیهای زیست محیطی جامعه، اداره کل حفاظت محیط زیست بر اساس انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره کل و پرورش استان طرح محیط یار در پنج دبستان شهرستان بیرجند اجرای شده است.
آرامنش با اشاره به اینکه این طرح با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی با این اداره کل، انجام شده است، افزود: طرح محیط یار در سه مدرسه دخترانه و 2 مدرسه پسرانه برگزار شد که از مجموع محیط یاران 123 نفر دختر و 82پسر بوده اند.
به گفته وی، آموزش و اطلاع رسانی مسائل زیست محیطی به دانش آموزان، جلب مشارکت دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور برای کنترل و کاهش معضل های زیست محیطی، ایجاد حس مسئولیت پذیری دانش آموزان به رعایت مسایل زیست محیطی، از مهمترین اهداف اجرای طرح محیط یار در بین دانش آموزان بوده است.
وی اظهار کرد: استفاده از توان فزآینده جامعه دانش آموزی برای انتقال پیام های زیست محیطی در درون خانه و خانواده و فرهنگ سازی به منظور تغیر الگوی صحیح مصرف در مدرسه و خانه از دیگر اهداف این طرح است.
آرامنش، اهدای 500 جلد کتاب سبز به کتابخانه های این مدارس، تهیه کاور، کلاه و دستمال گردن برای 205 نفر از محیط یاران، برگزاری تور علمی ویژه مربیان طرح به مناسبت روز جهانی تالاب و اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در مدرسه را از مهمترین اقدام های اداره کل حفاظت محیط زیست در مدت اجرا این طرح عنوان کرد.
وی نقش آموزش را با توجه به آلوده شدن روز به روز محیط زیست، محوری ترین بخش در این طرح عنوان کرد و افزود: امیدواریم محیط یاران با کسب آموزش زیست محیطی بتوانند کمک بزرگی در سالم سازی محیط زیست در حال و آینده داشته باشند.
وی در ادامه عنوان کرد: تنوع زیستی، پسماند، آب و هوا از مهمترین حوزه های آموزشی در این طرح بوده اند که با توجه به نقش دانش آموزان به عنوان یکی از تاثیر گذارترین قشر جامعه، کمک بزرگی به محیط زیست خواهد بود.
سجادی نژاد رئیس اداره آموزش و پرورش بیرجند نیز در این مراسم  با اشاره به نفش دانش آموزان و فرهنگیان در حفاظت محیط زیست کفت: آموزش و پرورش در آموزش زیست محیطی به دانش آموزان نقش تعیین کننده ای دارد و می تواند آینده حیات طبیعی کشور را برای سالیان دور تضمین کند.
به گفته وی :فرهنگ سازی حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی انجام شود و آموزش و پرورش در این زمینه نقش مهمی دارد.
وی بر ضرورت حفظ و حراست از محیط زیست کشورمان از سوی همه مردم و مسئولان تاکید کرد و گفت: در این میان دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه باید به خوبی نسبت به اهمیت و جایگاه مسایل زیست محیطی آگاه بوده و وظایف خودشان برای دستیابی به محیط زیست پاک و سالم را بدانند و به آن عمل کنند.
سجادی نژاد با اشاره به تفاهم نامه اداره محیط زیست استان و آموزش و پرورش گفت:در این مرحله آموزش های زیست محیطی،آب و هوا و پسماند به دانش آموزان داده می شود و دانش آموزان با اهمیت مسائل زیست محیطی و جلوگیری کردن از آلوده شدن محیط زیست و حفظ منابع طبیعی آشنا می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار