خطیب جمعه آبیک:
خطیب جمعه شهر آبیک گفت: شهر آبیک در محاصره انواع آلایندگی‌ها قرار دارد که مسؤولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و استان قزوین نباید مجوز اکتشاف معدن در پیغمبرکوه این شهر را برای احدی صادر کنند.
کد خبر: ۳۶۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 28 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، حجت الاسلام سید ابوتراب موسوی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک در مسجد ولیعصر(عج) این شهر با اشاره به ورود قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی به عنوان وظیفه ذاتی این قوه و لزوم مساعدت همگانی برای تحقق این مهم اظهار داشت: اکنون که قوه قضائیه به صورت عملی مبارزه را آغاز کرده همه باید از حرکت این قوه حمایت کنند.

وی با بیان اینکه اگر خواستار امنیت هستیم دست مفسدان، سوءاستفاده‌چی‌ها و دورزنندگان قانون باید شکسته شود، افزود: گرچه ممکن است قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی با مخالفت‌های فراوانی مواجه شود اما شایسته است با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری با صلابت از خط مستقیم مبارزه با فساد خارج نشود.

امام جمعه شهر آبیک با اشاره به برگزاری نشست سه جانبه آستانه ادامه داد: این نشست بیدارکننده، هشداردهنده و حیرت‌آموز است و ایران اسلامی صحنه‌گردان این نشست بوده که آمریکا هم به این نشست دعوت نشده است.

موسوی اضافه کرد: اگر اقتدار نظام اسلامی نبود، امروز حلب آزاد نمی‌شد و نشست آستانه هم هرگز برگزار نمی‌شد.

وی با اشاره به 12 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب را دارای دو ویژگی اسلامی و مردمی بودن دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی برخاسته از اسلام، قرآن کریم و مکتب شیعی و واقعه غدیر و عاشوراست.

خطیب جمعه شهر آبیک بیان کرد: عامل بقای انقلاب هم اسلامی و مردمی بودن، حفظ تعهد به اسلام، وجود رهبری دینی، حضور مردم در صحنه و اتحاد و وحدت کلمه است.

موسوی افزود: به فرمایش امام خمینی (ره) روحانیان نباید از انقلاب کنار بروند چراکه بر سر انقلاب همان پیش می‌آید که بر سر مشروطه آمد.

وی ادامه داد: دولتمردان و مسؤولان اگر از طبقه اشرافی و مرفه و برخوردار باشند، طبیعی است که به فکر مردم و طبقه متوسط و پایین نخواهند بود و درد این مردم را درک نمی‌کنند.

امام جمعه شهر آبیک اضافه کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری، برخی به زبان آمریکا را دشمن نظام می‌دانند و بی‌اعتمادی واقعی نسبت به آن ندارند که سبب می‌شود در مذاکرات و دیدارها الزامات را رعایت نکرده و به حرف‌های طرف مقابل اعتماد کنند که این تفکر اشتباه است.

*ساختمان‌های 6 طبقه آبیک فاقد خروج و راه پله اضطراری هستند

موسوی با اشاره به وقوع حادثه در ساختمان پلاسکوی تهران و شهادت آتش‌نشانان شریف و جان‌برکف این حادثه خاطرنشان کرد: ماهیت و هویت اسلامی، انسانی و الهی ملت شریف ایران، مسؤولان کشور، صدا و سیما و پرسنل شهرداری تهران در همدردی با حادثه پلاسکو و سنگ تمام آتش‌نشانان و نیروهای انتظامی در این حادثه ستودنی است.

وی با اشاره به وجود ساختمان‌های 6 طبقه در شهر آبیک به ویژه در شهرک بعثت تصریح کرد: در این ساختمان‌ها خروج و راه پله اضطراری وجود ندارد و ایستگاه آتش‌نشانی این شهر هم فاقد تجهیزات و ماشین‌آلات مجهز و بالابر است.

امام جمعه شهر آبیک افزود: اگر در ساختمان‌های 6 طبقه شهر آبیک حادثه‌ای رخ دهد، فاجعه بزرگی رخ می‌دهد بنابر این برای یک شهر 60 هزار نفری وجود ماشین‌آلات و تجهیزات بالابر آتش‌نشانی نیاز مبرم و ضروری است.

موسوی ادامه داد: اگر آتش‌نشانان شهر آبیک دارای تجهیزات و ماشین‌آلات مدرن باشند می‌توانند در زمان بروز حادثه بر مشکلات فائق آیند که نیاز است مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی پیگیر تحقق این مهم باشند.

وی با اشاره به صدور مجوز برای اکتشاف معدن 181 هکتاری در پیغمبرکوه شهر آبیک اذعان کرد: این شهر در محاصره انواع آلایندگی‌ها قرار دارد و مسؤولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و استان قزوین نباید مجوز صدور اکتشاف معدن در پیغمبرکوه را به هیچ احدی بدهند.

امام جمعه شهر آبیک افزود: در حال حاضر هم که مجوز صدور اکتشاف 181 هکتاری معدن در پیغمبرکوه داده شده باید ابطال شود تا تنش و تشنجی در شهر آبیک ایجاد نشود چرا که تنها دل‌خوشی مردم این شهر، پیغمبرکوه است که باید باقی بماند تا مردم نفس بکشند و از هوای پاک بهره‌مند شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار