مراسم با کاروان حرم در راستای بزرگداشت شهیدان طریق الحسین (ع) در نخسین روز از برپایی نمایشگاه کتاب خوزستان در بخش برنامه های جنبی برگزار شد
کد خبر: ۳۶۸۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ 28 January 2017
مراسم ویژه باکاروان حرم و بزرگداشت شهدای حله در نمایشگاه کتاب خوزستان برگزار شد.

 علیرضا قهفرخی، رئیس اداره بنیاد شهید منطقه دو اهواز در این مراسم اظهار کرد: از برنامه های خوب نمایشگاه کتاب اجرای برنامه های جنیی است که از آن استقبال فراوانی صورت می گیرد.

 وی افزود: در این راستا بهترین فرصت بزرگداشت و پاسداشت شهدای طریق الحسین که بیشتر آنها متعلق به استان خوزستان و از مردم مومن و اهل فرهنگ قرآنی اهواز هستند، را در جوار نمایشگاه کتاب دانستیم.

 قهفرخی خاطر نشان کرد: همچنین هفته آینده با توجه به اینکه ١٤ بهمن منتسب به شهدا می باشد، آیین غبار روبی مزار شهدا همزمان در سراسر کشور راس ساعت ٣ بعداز ظهر در مزار شهدای اهواز برگزار می شود که از خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان سرافراز دعوت می شود حضور چشمگیری در جوار ملکوتی مزار شهدای دوران انقلاب داشته باشند تا تجدید بیعتی داشته با این شهدا صورت گیرد.

 در این مراسم دو تن از فرزندان شهدای حله به بیان خاطراتی از شهدا پرداختند و همچنین اجرای مداحی فضای معنوی و حزن انگیزی را بر مراسم حاکم کرد.

 قاسم آهنین جان شاعر خوزستانی نیز در این مراسم  پیش از شعر خوانی خود اظهار کرد: شعر و ادبیات اگر به شهید و فرهنگ شهادت می پردازد مفتخر می شود و بخشی از آثار جاودان ادبیات ما به دلیل پرداخت به شهید و شهادت است.

 وی خاطر نشان کرد: اگر در موقعیت بهترین شاعران جهان هم باشیم نمی توانیم به قدر و ارزش و قداست شهدا شعر بسراییم اما برای اینکه در این مسیر بی تفاوت نباشیم بال و پری را در این حریم می زنیم.

منبع: تابناک
برچسب ها: علیرضا قهفرخی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار