در ایام الله دهه فجر؛
دبیر کمیته همیاری و تشکل های مردمی ستاد گرامیداشت دهه فجر، گفت: اعتباری بالغ بر ۳۱۸ میلیارد و ۱۸۶ میلیون ریال به طرح های اشتغالزایی به مددجویان استان کرمانشاه اختصاص یافته است.
کد خبر: ۳۶۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ 28 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از شبستان،فرشاد نیک قدم مسئول روابط عمومی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و دبیر کمیته همیاری و تشکل های مردمی ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت:  انقلاب اسلامی با رشادت و جان برکفی ایثارگران و بسیج مردمی در حمایت از امام راحل به پیروزی رسید.

وی هدف انقلاب اسلامی ایران را اعتلای پرچم اسلام و زدودن فقر و محرومیت دانست و افزود: از ابتدای تشکیل این نهاد انقلابی در جهت رفع فقر و محرومیت گام های خوبی برداشته شده است و به سالمندان، ایتام و زنان سرپرست خانوار ارائه خدمت دارد.

نیک قدم، اظهارکرد: کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) یک نهاد مردمی و از دل مردم است که با همت مردم و کمک های مردمی در خدمت قشر ضعیف است و تلاش دارد ریشه فقر را بخشکاند.


وی با اشاره به افتتاح 145 پروژه احداث و خریداری منازل مددجویان روستایی در تمامی شهرستان های استان با حضور مسئولان در ایام الله دهه مبارک فجر، اعلام کرد: این منازل با اعتبار 14 میلیارد و 458 میلیون ریال در روستاهای تابعه استان احداث و خریداری شده اند. 

دبیر کمیته همیاری و تشکل های مردمی ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمانشاه، بیان کرد: اجرای بیش از 2 هزار و 343 طرح اشتغال زایی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با اعتباری بیش از 318 میلیارد و 186 میلیون ریال از برنامه های شاخص در  دهه فجر است.


وی همچنین از اعطای 3 هزار و 312 مورد وام قرض الحسنه ضروری به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) به ارزش ریالی بالغ بر 45 میلیارد و 860 میلیون ریال خبر داد.
 

نیک قدم، با اشاره به اجرای یک هزار و 35 طرح دامپروری و کشاورزی در سطح روستاهای استان، اعلام کرد: در راستای خدمت رسانی به مددجویان 977 طرح دامپروری با صرف اعتباری بالغ بر 146 میلیارد و 220 ریال و 58 طرح کشاورزی با صرف 92 میلیارد و 80 میلیون ریال اعتبار از محل تسهیلات بانکی و امدادی اجرا شده است. 

وی عنوان کرد: در ایام الله دهه مبارک فجر 2 هزار و 731 مورد تأمین کمک هزینه ازدواج و جهیزیه برای نوعروس، بانو و پسر تحت حمایت با اعطای بالغ بر 5 میلیارد و 56 میلیون ریال صورت می گیرد.


مسئول روابط عمومی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم بازگشت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، نواختن زنگ انقلاب و آذین بندی در کانون ها و خوابگاه ها، دعوت از سخنران جهت تبیین نقش ولایت فقیه و رهبری در جامعه اسلامی، برگزاری مسابقات فرهنگی از سخنان رهبری با موضوع مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی، برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع مردم سالاری دینی از برنامه های فرهنگی پیش بینی شده در کانون های پیرو ولایت و خوابگاه های شبانه روزی امداد است.

 

وی آشنایی جوانان با دستاوردهای انقلاب اسلامی و هویت ملی و آشنایی با دستاوردهای علمی، برگزاری جلسات و همایش های تخصصی در مورد نقش زنان در خانواده، برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع سبک زندگی دینی- ایرانی، گفتمان دینی در مورد نقش ایمان جوانان در پیروزی انقلاب و کارگاه آموزشی با موضوع نقش علم در توانمندی کشور از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این دهه است.

 

نیک قدم، گفت: به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی حق بیمه تأمین اجتماعی 7 هزار و 670 خانوار از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های خودکفایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعتباری بیش از 6 میلیارد ریال پرداخت می شود.

 

وی اجرای طرح فلاح و اعزام خانواده های روستایی به عتبات عالیات و مشهد، برپایی 24 ایستگاه صلواتی در سراسر استان، دیدار با خانواده های معظم شهدا، برپایی نمایشگاه در کانون های ولایت، اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری 9 همایش در شهرستان های تابعه، بازدید مسئولین از مددجویان در ناطق شهری و روستایی، غباروبی مزار شهدا، معرفی خانواده های مددجویان کمیته امداد جهت دریافت انشعاب رایگان آب، برق و گاز را از اهم برنامه های کمیته همیاری و تشکل های مردمی ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمانشاه برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار