به گفته معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور۳۴۰هزار کانون تولید گرد و خاک در خوزستان وجود دارد. خانم ابتکار نیز منشأ این گرد و خاک ها را خارج از کشور و کانون های داخلی تولید گرد و خاک دانست
کد خبر: ۳۶۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 28 January 2017
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در گفتگو ویژه خبری ۲۳ جمعه شب شبکه خوزستان گفت: این گردوخاک ها موجب اختلال زندگی مردم در خوزستان و برخی استان های دیگر شده است

معصومه ابتکار افزود: هورالعظیم که در گذشته از جمله کانون های تولید گرد و خاک در خوزستان بوده است امروز هفتاد درصد آن آبگیری شده است. به گفته وی، آب این تالاب سالم است و دیگر نگرانی از تولید گرد و خاک در آن وجود ندارد.

معصومه ابتکار، خشکسالی در جنوب خوزستان به ویژه هندیجان به علت کاهش آب رودها و بارندگی ها را از جمله عوامل گرد و خاک ها در استان برشمرد و ادامه داد: تغییر اقلیم کشور همچون غرب آسیا موجب کاهش بارندگی ها و خشکسالی و از علل ایجاد گردوخاک دانست. 

معصومه ابتکار گفت: مراسمی در روز تالاب ها امسال در تالاب بین المللی شادگان برگزار و گزارشی از روند احیای تالاب های خوزستان ارائه می شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تمام تلاش و کوشش دولت در حل معضل و مشکلات خوزستان از جمله گرد و خاک است.

معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این گفتگو از وجود ۳۴۰ هزار کانون تولید گرد و خاک در خوزستان خبر داد.

پرویز گرشاسبی افزود: باید علل و وجود این گرد و خاک ها بررسی شود تا این معضل مرتفع شود.

منبع: تابناک
برچسب ها: پرویز گرشاسبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار