پس از راه اندازی بزرگترین سایت بازسازی دکل های حفاری در کشور انجام شد
پس از راه اندازی بزرگترین سایت بازسازی دکل های حفاری در کشور در کلان شهر اهواز از سوی شرکت ملی حفاری ایران، به همت متخصصان این شرکت نخستین دکل حفاری سنگین چاه های نفت و گاز در بخش خشکی در این سایت بازسازی، نوسازی، ارتقای کیفی و آماده پیوستن مجدد به ناوگان عملیاتی شد
کد خبر: ۳۶۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 24 January 2017
مدیر بازسازی و ارتقاء دستگاه ها و تجهیزات حفاری شرکت در این باره توضیح داد: براساس برنامه ریزی انجام شده دستگاه حفاری 57 فتح پس از ترخیص از منطقه عملیاتی برای تعمیرات دوره ای (اورهال) و بازسازی ، نوسازی و ارتقای کیفی به این سایت انتقال یافت.

 بیژن سیستانی گفت: مراحل برنامه شده برای این دستگاه بر اساس جدول زمان بندی در مدت 60 روز محقق و برای آزمایش های لازم و تایید نهایی به مدت 15 روز مورد بررسی های فنی قرار گرفت.

 وی افزود: در مراحل بازسازی این دکل تمامی تجهیزات شامل سازه، مخازن سیال،  مخازن آب، تجهیزات مکانیک اعم از دراورکس، پمپ های سیال، ژنراتورها، سیستم بالابری، تجهیزات برق مشتمل بر تراکشن موتورها، الکتروموتورها و اتاق کنترل   (SCR)  و تجهیزات الکترونیک و ابزار دقیق به طور کامل تعمیراساسی و نوسازی شد.

 سیستانی اظهار کرد: در پروسه اجرای این پروژه علاوه بر نیروهای مجرب این مدیریت، نیروهای تخصصی از دیگر مدیریت ها از جمله عملیات، امور مهندسی، ابزار در گردش، نگهداری و تعمیرات (نت)، بازرسی فنی و کنترل کیفیت و همچنین پیمانکاران طرف قرارداد مشارکت و همیاری داشتند. 

 وی  گفت: بازسازی و ارتقای کیفی این دستگاه تماما بر اساس استانداردهای تعریف شده بین المللی انجام و از نظر کیفیت با کار ارائه شده از سوی شرکت های بزرگ خارجی فعال در این عرصه قابل رقابت است.

 مدیر بازسازی و ارتقاء دستگاه ها و تجهیزات حفاری شرکت افزود: هم اکنون دستگاه های حفاری 56 و 82 فتح نیز در دست بازسازی و نوسازی قرار دارند و به موازات آن سیستم سیال دستگاه حفاری 42 فتح که در جزیره خارگ مستقر می باشد در حال بازسازی است که پس از اتمام کار به موقعیت عملیاتی انتقال خواهد یافت.

 سیستانی با اشاره به اینکه سایت بازسازی دکل های حفاری همزمان با سی و هفتمین سالگرد تاسیس شرکت راه اندازی و در مدار عملیات قرار گرفت، اظهار کرد: این سایت در زمین به مساحت 9 هکتار در طرح مرکزیت شرکت موسوم به سدین احداث و امکانات و تجهیزات لازم برای بازسازی همزمان چهار دستگاه حفاری را دارد.

 وی گفت: همسو با موارد پیش گفته هم اینک در بخش خدمات فنی نیز بازسازی کامل  سه دستگاه تراک سیمانزنی،  سه دستگاه تراک اسیدزنی و یک دستگاه لوله مغزی سیار در دست اجرا می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار