نایب رئیس هیات انجمن های ورزشی استان ایلام از نبود فضای مناسب و اختصاصی، کمبود امکانات و مشکلات مالی که باعث انزوای فعالیت در رشته های انجمن های ورزشی در این استان شده است، خبرداد.
کد خبر: ۳۶۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 24 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛فریبا قبادی اظهار کرد: با وجود استقبال زیاد بانوان مستعد، اما مشکلات بسیاری از جمله نداشتن فضای مشخص و اختصاصی، تیم منسجم و نبود حامی مالی باعث شده نتوانیم ورزشکاران را ساماندهی کنیم.
 
وی افزود: استان ایلام دارای ظرفیت ‌های خوبی در این رشته ورزشی است ولی نداشتن سالن تمرین و امکانات و تجهیزات مورد نیاز، ورزشکاران را از ادامه کار دلسرد می کند.
 
قبادی یادآور شد: از نظر تجهیزات و سالن تمرین و حامی مالی برای تشکیل یک تیم منسجم و دائمی و اعزام تیم به مسابقات با مشکلات زیادای روبرو هستیم و از اداره کل ورزش و جوانان و مسئولان استانی انتظار داریم توجه بیشتری به انجمن های ورزشی داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه با وجود استقبال از این ورزش ها یک تیم سازمان یافته مستمر در استان نداریم، گفت: جذب ورزشکار تنها قبل از مسابقات به صورت فراخوان انجام می شود و در صورت پذیرش تنها در آن مسابقه حضور داریم و بعد از پایان، هیچ حمایتی از تیم نمی شود.
 
نایب رئیس هیات انجمن های ورزشی ایلام تاکید کرد: با راه اندازی رشته دارت در ایلام و استقبال بسیار از این رشته بدلیل فراهم نبودن امکانات و فضای کافی، قادر به پذیرش و کار روی استعدادها نیستیم.
 
وی گفت: هیات انجمن های ورزشی در رشته های طناب کشی، سپک تاکرا (والیبال با پا) با 22 نفر فعالیت می کند و با وجود کمبودها و بی مهری ها سال گذشته در مسابقات کشوری طناب کشی اول شدیم و در رشته سپک تاکرا نیز مقام سوم کشوری را بدست آوردیم.
 
قبادی اضافه کرد: تیم منتخب طناب کشی بانوان استان ایلام امسال به عنوان نماینده کشور برای شرکت در مسابقات طناب کشی آسیایی تایلند انتخاب شد اما بدلیل درگذشت پادشاه این کشور این مسابقات به تعویق افتاد.
 
وی با اشاره به تشکیل کلاس های آموزشی در انجمن های همگانی گفت: به منظور ارتقای سطح مربیگری و داوری در انجمن های ورزشی سه دوره آموزشی با حضور بیش از 20 نفر در هر دوره برگزار شد.
 
وی تاکید کرد: رشته هایی مانند فوتبال دستی و دارت در فضاهای کوچک نیز قابل اجرا است و با توجه به استقبال، مسئولان می توانند چنین فضایی را در اختیار هیات برای جذب و ساماندهی ورزشکاران قرار دهند.
 
به گفته وی، انجمن های ورزشی در ایلام دارای 300 ورزشکار در بخش زنان است که از این تعداد تنها 12 نفر در رشته طناب کشی و 10 نفر نیز در رشته سپک تاکرا به صورت سازمان یافته فعالیت دارند.
 
قبادی یادآور شد: استان ایلام در رشته های مختلف ورزشی استعدادهای زیادی دارد که به علت نبود حامی مالی توان حضور در مسابقات ملی، بین المللی و آسیایی را ندارند در حالیکه اگر از این ورزشکاران حمایت مالی شود در عرصه رقابت های مهم توان کسب مقام های برتر را دارند.
 
انجمن های ورزشی شامل رشته های طناب کشی، دارت، سپک تاکرا (والیبال با پا) و فوتبال دستی در بخش بانوان و فلوربال، راگبی و فوتبال دستی در بخش آقایان است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار