مدیرکل تأمین مسکن کمیته امداد:
مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد از مسکن مهر قزوین و واحدهای مسکونی مددجویان تحت حمایت امداد بازدید و بر حل سریع مشکل مسکن در بستر مشارکت مسئولان، مردم و خیران تأکید کرد.
کد خبر: ۳۶۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ 21 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، ابراهیم بازیان، مدیرکل دفتر تأمین مسکن کمیته امداد در جلسه شورای مدیران استان حل مشکل مسکن را کلید حل سایر مشکلات نیازمندان دانست و گفت: گران ترین خدمت مسکن است، امداد معین دستگاه هایی است که رفع محرومیت مسکن را پیگیری می کنند از این رو باید تلاش کنیم تا هم افزایی را در این بخش ارتقا دهیم تا مشکل مسکن را حل کنیم.

وی ادامه داد: اگر همت و همیت کارکنان نباشد تخصیص اعتبار به تنهایی راه به جایی نمی برد، موضوع اهمیت مسکن برای همه آشکار است از این رو اعتقاد داریم هر خانواده ای که در خصوص مسکن امینت خاطر داشته باشد، می تواند برای اقدامات بعدی تصمیم گیری بهتری داشته باشد.

مدیرکل تأمین مسکن کمیته امداد اضافه کرد: تأمین مسکن گره گشای بسیاری از مشکلات در زندگی فقراست، به طوری که در ازدواج فرزندان خانواده های تحت حمایت اثرگذاری بالایی دارد از این رو توجه به مسکن در اولویت برنامه های کمیته امداد است.

وی تصریح کرد: اگر نگاه امداد توانمندسازی باشد آن گاه موضوع مسکن در صدر قرار می گیرد برای این منظور لازم است از ظرفیت های مختلف از جمله ظرفیت بسیج سازندگی برای خدمت به محرومان و نیازمندان استفاده کنیم.

بازبان خاطرنشان کرد: کمیته امداد مفتخر است که در کنار مجموعه خدمات به مددجویان، مسکن را به عنوان یک خدمت راهبردی به نیازمندان ارائه می کند البته گفتمان مسکن در امداد تغییر یافته، گفتمان جدیدی که در حال شکل گیری است، هدفش به حرکت درآوردن اراده ها و رشد و ارتقای آنهاست.

وی اعلام کرد: اعتبارات مسکن امداد در سال 95 به نسبت سال 94 به میزان 10برابر افزایش یافته است به طوری که در سال جاری 4 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین مسکن در شهرها و روستاها اختصاص داده است که در 10 ماهه سال جاری 12 هزار واحد مسکونی با اولویت مناطق محروم برای نیازمندان تأمین کرده ایم؛ در این میان 70 درصد اعتبارات مسکن امداد به مناطق سردسیر اختصاص یافته است.

مدیرکل تأمین مسکن کمیته امداد توضیح داد: کمیته امداد 20 هزار واحد مسکن مهر را برای تأمین مسکن نیازمندان خریداری کرده است که از این میزان 12 هزار واحد تحویل نیازمندان شده و هشت هزار واحد نیز تا پایان سال 96 به نیازمندان تحت حمایت واگذار می شود.

وی تأکید کرد: مسکن مهر گزینه خوبی برای تأمین مسکن نیازمندان است چراکه در آورده مالی کمی نیاز داشته و تسهیلات پرداختی آن نیز سریع است البته ما اعتقاد داریم که بدون مشارکت خیران و مسئولان و سایر اقشار نمی توانیم مشکل مسکن نیازمندان را حل کنیم بنابراین برای ایجاد بستر مشارکت و همکاری جمعی تلاش می کنیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر شاهد جهشی در حوزه مسکن در استان قزوین هستیم ولی لازم است این رشد همچنان بیشتر و بیشتر شود، حل مشکل مسکن نیازمند نگاه فرا امدادی است  که در این میان استفاده از ظرفیت های مختلف دستگاه ها امر ضروری است.

بازبان اظهارداشت: فرصت های زیادی در امداد وجود دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم همچنین اگر مثلث حمایت، مشارکت و مسکن شکل گیرد، بسیاری از ظرفیت های موجود احصا می شود تا به مدلی موفق و نمونه دست یابیم که براساس آن خیران حلاوت ساخت مسکن مددجویی را آن چنان خواهند چشید که در ساخت مسکن مددجویی اشتیاق وافری پیدا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم طرح رضوان ( کمک به ساخت مسکن مددجویی) را توسعه دهیم و در راستای خدمت در این حوزه باشگاه خیران مسکن ساز را تشکیل دهیم؛ در این راستا اگر استان ها در برنامه سه ساله به اهداف تعیین شده، نرسند تخصیص منابع بی تأثیر خواهد بود بنابراین باید براساس برنامه تعیین شده حرکت کنیم چراکه امداد در تأمین منابع مالی آمادگی لازم را دارد.

وی اضافه کرد:هم افزایی در بسیج منابع داخلی سازمان و جذب منابع برون سازمانی یک امر مهم و ضروری است که حضور حوزه های حمایت و مشارکت نیز در این عرصه ضروری است.

مدیرکل تأمین مسکن کمیته امداد ادامه داد: در مراکز استان های فقط نمی توانیم به تأمین مسکن بسنده کنیم بلکه باید موضوع اسکان نیز مورد توجه باشد که در این بخش می توانیم از طریق رهن یا اجاره مشکل مددجویان را حل کنیم.

مدیرکل تأمین مسکن کمیته امداد تصریح کرد: پروژه های مسکن نیمه تمام باید تا پایان سال 96 به بهره برداری برسد همچنین از تولید پروژه های نیمه تمام جدید خودداری شود.

بازبان اعلام کرد: باید از ظرفیت تعمیرات نیز استفاده کنیم همچنین ساخت زمین های اهدایی باید در اولویت قرار گیرد البته در خصوص زمین های اهدایی برای ساخت مسکن مددجویی باید دوره سه ساله تعریف شود و از وعده های دیگر خودداری کنیم.

وی یادآورشد: امروز امداد با رویکرد سرعت، سهولت و رضایت در انجام در ساخت مسکن محرومان از سازمان های پیشگام کشور است که باید این تلاش به اطلاع عموم برسد و رسانه ها این مهم را اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/1395.10.29

 

 

مدیرکل دفتر تأمین مسکن کمیته امداد در سفر به استان قزوین:

برگزاری جشن خانه دار شدن مددجویان تا سه سال آینده/ حمایت موردی کمیته امداد از نیازمندان غیرمددجو در حوزه مسکن

کمیته امداد در نظر دارد در یک برنامه سه ساله، مشکل مسکن نیازمندان تحت حمایت را برطرف کند، از این رو همکاری دستگاه های اجرایی و خدمت رسان در تأمین مسکن مددجویی الزامی است که در صورت تحقق این موضوع تا سه سال آینده جشن خانه دار شدن مددجویان برگزار خواهد شد.

نشست بررسی مشکلات مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین با حضور مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد، معاون امور عمرانی استاندار قزوین، مدیرکل کمیته امداد و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی در محل استانداری استان تشکیل شد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، مهندس ابراهیم بازیان، مدیرکل دفتر تأمین مسکن کمیته امداد در این نشست با بیان اینکه کمیته امداد در این دوره از فعالیت خود تأمین مسکن و ارائه خدمات عمرانی به مددجویان را به عنوان یک خدمت راهبردی در دستور کار دارد، گفت: از آنجایی که تامین مسکن یکی از فرصت های توانمند سازی و منجر به خروج مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد می شود ، به همین جهت مددجو نباید برای ماندن در تحت پوشش کمیته امداد تقویت شود، بلکه باید پس از رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شود.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن کمیته امداد با اشاره به اینکه مسکن به عنوان عنصری موثر در فرآیندهای اجتماعی و اقتصادی خانواده اهمیت دارد، مطرح کرد: به همین منظور در صورتی که این موضوع مورد توجه قرار نگیرد، زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی خانواده ها با آسیب مواجه می شوند؛ کمیته امداد در نظر دارد در یک برنامه سه ساله، مشکل مسکن نیازمندان تحت حمایت را برطرف کند، از این رو همکاری دستگاه های اجرایی و خدمت رسان در تأمین مسکن مددجویی الزامی است که در صورت تحقق این موضوع تا سه سال آینده جشن خانه دار شدن مددجویان برگزار خواهد شد.

بازیان ادامه داد: براساس آمارهای اولیه ۱۰ درصد خانواده های نیازمند مسکن تحت حمایت کمیته امداد در شهرها ساکن هستند؛ در حوزه شهری و روستایی ۱۵۰ هزار مددجوی فاقد مسکن حضور دارند که با همکاری و هم افزایی همه جانبه مسئولان این مشکل برطرف خواهد شد؛ کمیته امداد آمادگی دارد واحدهای مسکونی مهر را که از نظر زیر ساخت مشکلی ندارند و پیشرفت آنها حداقل ۶۰ درصد باشد را خریداری کرده و در اختیار محرومان قرار دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار