تازه های پلیسی استان
رییس پلیس فتا استان فارس گفت:فردی که از طریق یکی از نرم افزارهای پیام رسان در شبکه های اجتماعی، با تهدید از یک زن اخاذی می کرد ، در شیراز دستگیر شد.همچنین فردی که با سوء استفاده از اطلاعات حساب بانکی پسر عموی خود 13 میلیون ریال شارژ تلفن همراه تهیه کرده بود، توسط پلیس فتا این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۳۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵ 18 May 2015
سرهنگ سید موسی حسینی،رئیس پلیس فتای فارس بیان داشت:

زنی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد که در شبکه اجتماعی ' بی تالک' با پسری آشنا شده و پس از چند روز گفت و گو (چت) مخاطب این زن از وی درخواست ارسال چند قطعه عکس کرد.

وی ادامه داد:بنا به اظهار شاکی پس از ارسال عکس ها ، تهدیدها آغاز شد و متهم برای این که تصاویر را در فضای سایبری منتشر نکند درخواست 80 میلیون ریال وجه نقد کرده بود.

حسینی بیان کرد:فرد شاکی برای حفظ آبروی خود 20 میلیون ریال به صورت رمز گیفت کارت گوگل (نوعی کارت اعتباری) در اختیار متهم قرار داد و متعاقب آن اقدام به شکایت از فرد اخاذ کرد.

رییس پلیس فتا فارس ادامه داد:پس از این شکایت ، ماموران این واحد با انجام بررسی های فنی و تخصصی ، موفق به شناسایی و دستگیری فرد اخاذ شدند.

این مقام انتظامی اضافه کرد:متهم که جوانی 30ساله است در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه شد اما در ادامه با دیدن مستندات به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

حسینی هشدار داد:یکی از عوارض استفاده ناصحیح و آثار منفی شبکه های اجتماعی ، ایجاد روابط نامناسب اخلاقی بین کاربران است.

رییس پلیس فتا فارس گفت: به طور معمول شبکه های اجتماعی ، ابزارها و امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند که فرد می تواند تصاویر، ویدیوها و اطلاعات خصوصی خود را در صفحه شخصی خود قرار دهد.

حسینی افزود : متاسفانه مشاهده می شود کاربران در این فضا به افرادی اعتماد می کنند که هویت واقعی آنها مشخص نیست و همین امر می تواند مشکلات فراوانی برای آنها به وجود آورد.



سوء استفاده از اعتماد پسرعمو با برداشت غیرمجاز از حساب بانکی

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جهرم هم بیان کرد:فردی که با سوء استفاده از اطلاعات حساب بانکی پسر عموی خود 13 میلیون ریال شارژ تلفن همراه تهیه کرده بود، توسط پلیس فتا این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ یوسف ملک زاده افزود:با طرح شکایت شهروند جهرمی مبنی بر برداشت غیر مجاز 13 میلیون ریال از حساب بانکی وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

او گفت: با انجام یک سری تحقیقات فنی از سوی ماموران پلیس فتا ، عامل برداشت غیرمجاز که پسر عموی مالباخته بود ، شناسایی و دستگیر شد.

ملک زاده ادامه داد: متهم در بازجویی های فنی به برداشت غیر مجاز اعتراف و اعلام کرد با توجه به رابطه خویشاوندی با شاکی ، مدتی پیش وی کارت بانکی خود را برای خرید شارژ تلفن همراه به من داد که از اعتماد او سوء استفاده کرده و به اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم حسابش دست یافتم.

فرمانده نیروی انتظامی جهرم اضافه کرد: متهم پس از دسترسی به اطلاعات بانکی شاکی ، به صورت اینترنتی اقدام به خرید 13 میلیون ریال شارژ تلفن همراه و فروش آنها به دوستان و آشنایان خود کرده بود.

ملک زاده ، از عموم شهروندان خواست ، رمز های عبور و اطلاعات بانکی خود را به عنوان یک سند محرمانه حفظ کنند و حتی آن را در اختیار نزدیک ترین افراد به خود قرار ندهند.

کشف نزدیک به 4 کیلوگرم هروئین از معده قاچاقچیان!

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس از کشف بیش از 3.5 کیلوگرم هروئین از معده چهار قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ محمدجعفر تولایی گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس موفق به شناسایی و دستگیری چهار قاچاقچی که 3 کیلو و 655 گرم هروئین را با روش بلعیدن و انباری، حمل می‌کردند، شدند.

وی اضافه کرد: با انجام مراقبت‌های ویژه پزشکی از این افراد، این میزان مواد مخدر از بدن آنها خارج شد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
ای وااااااااااااااااااااااااااااای!!!!
مردم به هووووش باشید خواهشااااا!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار