کد خبر: ۳۶۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 18 January 2017

به گزارش تابناک یزد،استاندار یزد با بیان این‌که طرح انتقال آب به استان منافع همه مردم یزد را تأمین می‌کند، گفت: طرح انتقال آب به استان مشارکت مردم انجام شود.

«سیدمحمد میرمحمدی» در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد، با بیان این‌که استان در مسیر جهت‌گیری سازنده و توسعه‌ای در حال حرکت است، اظهار کرد: این موضوع که اتاق بازرگانی استان در حال برنامه‌ریزی ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، نشان‌دهنده برنامه‌ریزی جهت‌دار و هدفمند در مدیریت شهری در راستای توسعه بیش از پیش است.

وی برنامه‌ریزی هدفمند در شهرداری را از دیگر اقدامات مطلوب در راستای ارتقای مدیریت شهری دانست و خاطرنشان کرد: به‌طور مثال طرح کف‌سازی خیابان قیام یکی از جمله اقدامات موثر و مفید شهرداری یزد به‌منظور بهره‌برداری صحیح از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی بافت تاریخی یزد است.

میرمحمدی همه اقدامات اجرایی استان یزد مبتنی بر مصوبات چشم‌انداز دولت، مجلس شورای اسلامی و قانون رسمی کشور عنوان کرد و در مورد طرح‌های عمرانی شهرداری یزد در سطح شهر، ادامه داد: توجه به صنعت گردشگری مستلزم حفاظت و ساماندهی بافت‌های تاریخی شهر و استان است.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت مدیریت منابع زیست محیطی استان نظیر آب شرب، خاطرنشان کرد: جمعیت استان یزد در حال افزایش است و افزایش جمعیت به معنای افزایش مصرف آب شرب و دیگر ظرفیت‌های زیست محیطی در استان است و باید مدیریت جامعی برای تأمین نیاز مردم در حوزه‌های مختلف توسط مسئولان و دست‌اندرکاران انجام شود.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که منابع آب زیرزمینی استان منفی است، اظهار کرد: ما سالانه مازاد برداشتی از میزان مجاز آب زیرزمینی داریم و این به آن معناست که سالانه میزان آب زیرزمینی افت پیدا می‌کند.

وی برداشت بی‌رویه و کاهش منابع آب زیرزمینی نقش مهمی در کاهش کیفیت این منابع آبی ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: بحث انتقال آب به‌عنوان یکی از وظایف اصلی دولت و مدیریت مصرف آب موجود، از جمله موثرترین راهکارهای مدیریت بحران کم‌آبی در استان یزد است.

میرمحمدی با بیان این‌که در سفر رئیس‌جمهور به استان یزد 350 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین آب شرب به استان اختصاص داده شده است، اظهار کرد: دولت یازدهم به‌علت محدودیت‌های مالی به تنهایی قادر به تأمین کل اعتبار لازم برای طرح انتقال آب به استان را ندارد.

وی جذب مشارکت مردمی به‌منظور تأمین اعتبار لازم برای بحث انتقال آب از خلیج‌فارس به استان یزد را ضروری دانست و گفت: اگر 500 هزار نفر از جمعیت استان یزد به ازاری هر نفر برای پنج سال یک میلیون تومان به‌عنوان خرید سهام طرح انتقال آب پرداخت کنند، بسیاری از مشکلات مربوط به تأمین سرمایه لازم برای انتقال آب به استان برطرف می‌شود.

استاندار با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و خیری مردم استان یزد گفت: بحث انتقال آّب به استان موضوعی شخصی نبوده و منافع همه مردم استان از سطوح مختلف اجتماعی را تأمین می‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار