کد خبر: ۳۵۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 14 January 2017
رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان گچساران گفت: بیش از 300 خانواده تحت پوشش کمیته امداد در بافت فرسوده دوگنبدان قرار دارند.

قباد قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: شهرستان گچساران دارای 164 هکتار بافت فرسوده است.

وی ادامه داد: طرح نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان یکی از طرح‌های کشوری است که این امکان را به ساکنین آن می‌دهد که خانه‌های خود را نوسازی کنند.

رئیس کمیته امداد گچساران افزود: مسوولان شهرستان و نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) نگاه ویژه‌ای به این امر دارند و تمام تلاش خود را در جهت کمک به خانواده‌های تحت پوشش صورت می‌دهند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 300 خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان در بافت فرسوده گچساران زندگی می‌کنند.

قربانی گفت: از مجموع این تعداد 147 خانوداه شرایط آن را دارند که خانه‌هایشان تخریب و نوسازی شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گچساران اذعان کرد: از مجموع این 147 خانواده که تحت پوشش کمیته امداد شهرستان گچساران هستند، 101 خانه مالک، 24 خانواده مستاجر و 22 خانواده سکونت رایگان دارند.

قربانی اذعان کرد: خوشبختانه در حال حاضر با تسهیلاتی که از سوی بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی(ره)، شهرداری و وام‌های بلاعوض از طرف دولت در اختیار ساکنین این خانه‌ها قرار گرفته شرایطی فراهم شده است که بتوانند هر چه سریعتر نسبت به نوسازی خانه‌های خود اقدام لازم را به عمل بیاورند.

وی بیان کرد: ساکنین بافت فرسوده مبلغ 40 میلیون تومان وام کم‌بهره و مبلغ 6 میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض از سوی بنیاد مسکن دریافت می‌کنند.

قربانی ادامه داد: خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به جز دریافت این تسهیلات از سوی بنیاد مسکن مبلغ 25 میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) دریافت خواهند کرد.

قربانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز بسیاری از خانواده‌های تحت پوشش این نهاد با دریافت تسهیلات در حال نوسازی منازل خود هستند که به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تعداد 10 واحد در شهرستان گچساران افتتاح خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار