با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی طی مراسمی با حضور رئیس دفتر رهبر انقلاب اسلامی به عنوان مدیر جدید جامعه‌الزهرا(س) معرفی شد.
کد خبر: ۳۵۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 12 January 2017
به گزارش تابناک قم، مراسم تودیع حجت‌الاسلام والمسلمین سید سجاد هاشمیان مدیر سابق جامعه‌الزهرا(س) و معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی به عنوان مدیر جدید این مجموعه ظهر امروز با حضور جمعی از شخصیت‌های حوزوی در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر انقلاب اسلامی، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم، آیت‌الله سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر جزایی دادستان ویژه روحانیت حوزه قضایی قم، سید مهدی صادقی استاندار و حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال مدیر حوزه علمیه استان در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم رئیس هیأت امنای جامعه‌الزهرا(س) احیای تمدن اسلامی را یکی از نیازهای اصلی جامعه بشریت دانست و عنوان کرد: جامعه‌الزهرا(س) در راستای در ترویج فرهنگ اسلامی و تربیت طلاب توانمند نقش قابل توجهی را ایفا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی از تلاش‌های بدون وقفه حجت‌الاسلام والمسلمین سید سجاد هاشمیان مدیر سابق جامعه‌الزهرا(س) یاد کرد و گفت: استعفاء این شخصیت با توجه به لزوم حضور او در عرصه دیگری پذیرفته شده است و امیدواریم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی به عنوان مدیر جدید جامعه‌الزهرا(س) دستاوردهای این مجموعه استمرار داشته باشد.

همچنین رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران طی سخنانی با تاکید بر اینکه خواهران طلبه افتخارات بسیاری را در سطح داخل و خارج آفریده‌اند، اظهار کرد: خدمت در جامعه‌الزهرا(س) افتخاری برای مسؤولان این مجموعه است و امیدواریم افراد با توجه به این موضوع اجرایی شدن برنامه‌های مورد نظر خود را دنبال کنند.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی تدریس در جامعه‌الزهرا(س) را یک افتخار کم‌نظیر دانست و گفت: طلاب نیز باید افتخار کنند که در این مجموعه حوزوی در حال فعالیت هستند به همین علت باید به دنبال تطبیق خود با ویژگی‌های جامعه‌الزهرا(س) باشند و نسبت به دیگر خواهران طلبه که در نقاط دیگر در حال فعالیت هستند، متفاوت باشند.

در بخش دیگری از این مراسم رئیس دفتر رهبر انقلاب اسلامی نیز عنوان سخنران اصلی به ایراد سخن پرداخت و خاطرنشان کرد: پذیرش، آمادگی و فراهم‌سازی بستر تحصیل برای خواهران طلبه ارزان تمام نشده است و افرادی که چشم و چراغ حوزه‌های علمیه بوده اند، توسط امام خمینی(ره) در بخش‌های مختلف حوزه‌های علمیه خواهران منصوب شده‌اند چراکه ایشان می‌دانستند نقش خواهران در تربیت نسل آینده کشور پر اهمیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی با تاکید بر اینکه زنان مسلمان می‌توانند در کنار مومن بودن دانشمند نیز باشند، تصریح کرد: گفته می‌شود که دین و حجاب با علم سازگار نیست در حالی که در نقاط مختلف ایران اسلامی خواهران دانشمند به خوبی قابل مشاهده هستند چراکه دین و حجاب نه تنها مانع علم نیست بلکه لازمه تکامل و پیشرفت زنان است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار