مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین از شرکت تولیدی گیاهان دارویی دهکدک و یک شرکت توزیع مواد غذایی دیدار و بر ضرورت ایجاد فرصت های اشتغال برای مددجویان تأکید کرد.
کد خبر: ۳۵۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 11 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، وحید میرزایی بافتی در دیدار با مدیرعامل شرکت تولید گیاهان دارویی "دهکدک" بیان کرد: امروز برخی از خانواده های نیازمند به واسطه شدت محرومیت تنها محل امرار معاش آنها یارانه است که رفع محرومیت در این خانواده ها نیازمند ارتقای وضعیت معیشتی است.

وی ادامه داد: نباید چنین تصور شود که کار امدادرسانی وظیفه ای دولتی است و با برخی اقدامات، رسالت خدمت به محرومان از دوش سایر مردم سلب می شود بلکه جامعه باید با ضرورت های مشارکت جمعی در این زمینه بیش از پیش آشنا شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: یکی از جهت گیری های مهمی که در زمینه خدمت رسانی به محرومان باید مورد توجه قرار گیرد، اشتغال زایی است و در این میان گیاهان دارویی زمینه خوبی برای اشتغال است البته برخی استان ها در این رشته پیشرو هستند؛ در مناطق مختلف استان قزوین پتانسیل کشت گل محمدی وجود دارد و می تواند درآمد بالایی نیز داشته باشد.

وی با اشاره به جغرافیای استان عنوان کرد: به عنوان مثال اگر در مناطق الموت، آوج و آبگرم سرمایه گذاری صورت گیرد در بلندمدت، نظیر پسته بازدهی بالایی خواهد داشت که می تواند وضعیت اقتصادی منطقه را دگرگون کند.

میرزایی بافتی خاطرنشان کرد: امداد این آمادگی را دارد به عنوان حلقه واسط و تسهیل گر باشیم و امکانات از مرحله تولید تا بسته بندی را فراهم کنیم چراکه اعتقاد داریم که کارآفرینی می تواند عامل پویایی باشد.

وی توضیح داد: اگر گیاهان دارویی شناخته شده و بازارسازی شود به نظر می رسد برابر مدل های انجام شده می توان سرمایه گذاری کرد اگر بتوانیم برخی از این محصولات شناخته شده را از تولید تا مصرف شناسایی کنیم، در این زمینه می توانیم همکاری داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: اگر بتوانیم روی این بحث کارشناسی کنیم و هزینه و منفعت را محاسبه کنیم؛ آموزش های لازم را به تناسب ارائه می کنیم تا بستر فعالیت در این زمینه فراهم شود البته با کمک دیگران می توانیم حرکت خود را در این زمینه به صورت علمی به اجرا درآوریم.

در ادامه مدیرعامل شرکت دهدک گفت: این شرکت در زمینه تولید، توزیع و مصرف گیاهان دارویی ایران فعالیت دارد و خوشبختانه تعدادی از مددجویان را تنها پنج درصد نسبت به سایر کشورها مصرف دارد.

محمد طباخ شعبانی توضیح داد: در حال حاضر بخش عمده ای از این گیاهان ارزش اقتصادی بالایی دارد که می توان در زمینه تولید و تکثیر این گیاهان سرمایه گذاری کرد به خصوص در زمینه تبدیل این گیاهان در منطقه الموت می توان سرمایه گذاری خوبی کرد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم در خصوص شناسایی و فراوری این گیاهان افراد داوطلب شناسایی شوند تا در زمینه اشتغال زایی آنها نیز سرمایه گذاری شود، بنابراین آمادگی داریم تا مددجویانی که علاقمند باشند را برای اشتغال در کنار خود داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت دهدک اعلام کرد: کمیته امداد یکی از بهترین دستگاه هایی است که می تواند در زمینه مشاغل خرد در این زمینه وارد شده و بستر فعالیت افراد توانمند را فراهم کند.

وی یادآورشد: اگر حمایت های سازمانی در منابع طبیعی و امداد وجود داشته باشد می توان با در اختیار گرفتن اراضی مناسب کار تولید را در این زمینه اجرایی کرد تا مردم باور لازم را به این کار پیدا کنند و با الگوگیری وارد تلاش شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار