مديرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوين:
مديرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوين با بیان اینکه بازار قیصریه یکی از بازارهای قدیمی این شهر است، گفت: مرمت و بازسازی بازار قیصریه نقش مهمی در جذب گردشگر و رونق اقتصادی دارد.
کد خبر: ۳۵۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 11 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، آرش رشوندآوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه استان قزوین دارای ظرفیت‌های بالایی در تمام عرصه‌ها به ویژه در حوزه گردشگری است، اظهار داشت: بناهای تاریخی بسیاری در قزوین وجود دارد که نشان از ظرفیت بالای آن در جذب گردشگر و توریست است.

وی از آغاز طرح مرمت بازار قیصریه(بازار قزوین) خبر داد و افزود: این بازار یکی از بازارهای قدیمی است که مرمت و بازسازی آن نقش مهمی در جذب گردشگر و رونق اقتصادی دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین اضافه کرد: طرح مرمت و بازسازی بازار قیصریه در دست اجرا بوده که تاکنون طرح فاز نخست آن پیشرفت قابل‌ توجهی داشته است؛ مرمت این بازار علاوه بر زیبایی بصری آن می‌تواند نقش مهمی در رشد و توسعه زیرساخت‌های استان قزوین ایفا کند.

رشوندآوه تصریح کرد: برخی از کسبه و صاحبان مشاغل حمایت‌های خود را برای بازسازی بازار قیصریه اعلام کرده‌اند که امید است در آینده مرمت و بازسازی در بخش‌های دیگر این بازار تحقق یابد.

این مسؤول با بیان اینکه بافت‌های تاریخی و سنتی بسیاری در شهر قزوین وجود دارد، مطرح کرد: بازار تاریخی قیصریه یکی از بازوهای اصلی تاریخی و اقتصادی این شهر است که حدود 500 سال قدمت دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین ادامه داد: در بازسازی بازار تاریخی قیصریه تلاش شده تا هویت تاریخی و فرهنگی آن مخدوش نشود و امیدواریم تعامل و همکاری دستگاه‌های مربوطه در ساماندهی بناهای تاریخی استان قزوین به ویژه این بازار مؤثر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار