مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ؛
بیش از 900 کیلومتر جاده با اعتبار 750 میلیارد تومان از منابع ملی در استان در حال احداث است که از این میزان در نیمه اول امسال حدود 250 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است
کد خبر: ۳۵۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 09 January 2017
منوچهر رحمانی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، اظهار کرد: پروژه کمربندی رامهرمز، جاده رامهرمز به بهبهان، جاده هفتکل به ایذه، جاده خیرآباد و کمربندی شوشتر از پروژه‌هایی هستند که از منابع ملی و زیر نظر شرکت ساخت هستند.

وی افزود: مجموع پروژه‌هایی که توسط شرکت ساخت در استان فعال هستند، 235 کیلومتر و با اعتبار 170 میلیارد تومان است.

رحمانی تصریح کرد: سیاست وزارتخانه و اداره راه و شهرسازی آن است که پروژه‌ها به هر شکلی سرپا نگه داشته شوند و در این زمینه از ظرفیت‌های وزیر و اسناد خزانه استفاده کرده‌ایم تا پروژه‌های ملی از فعالیت باز نمانند.

وی گفت: اگر نقدینگی نباشد، کنترل و مدیریت پروژه‌ها بسیار سخت است و روند اجرای آن‌ها به کندی انجام می‌شود.

رحمانی تصریح کرد: اگر این رکود و تنگنای مالی در اجرای پروژه‌ها وجود داشته باشد تا 5 ماه آینده در پروژه‌ها به مشکلی جدی می‌خوریم و در این زمینه امیدواریم اقداماتی انجام شود تا مشکلات و تنگناهای مالی حل شود.

وی گفت: در حوزه راه روستایی با استفاده از دو ظرفیت قیر و اسناد خزانه، 1130 کیلومتر راه روستایی ایجاد کرده‌ایم.

رحمانی در خصوص رفع نقاط حادثه‌خیز استان گفت: در این زمینه 2300 نقطه حادثه‌خیز در کشور شناسایی شده است و کمتر از 10 درصد آن در حوزه خوزستان قرار دارد.

وی عنوان کرد: در سال 94، 37 نقطه حادثه‌خیز اصلاح و رفع شد اما برای باقی‌مانده نقاط حادثه‌خیز حدود 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوان آن‌ها را رفع کرد. همچنین برای سال آینده 20 نقطه حادثه‌خیز در دستور کار قرار دارند که اصلاح شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار