تابناک: اگر کشاورزان متوجه شوند قرار است آبی برای پائیز نداشته باشند، نمی‌پذیرند.
کد خبر: ۳۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 17 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، رسیدن یا نرسیدن آب به کشت پاییزه کشاورزان اصفهانی دغدغه کنونی این قشر از جامعه است که در گیر و دار تصمیمات دولتی ها هنوز در هاله ای از ابهام به سر می برد.

زمزمه‌هایی به گوش میرسد که درحالی میزان بارش‌ها در سرچشمه زاینده‌رود و کوهرنگ افزایش یافته است و میزان بارش‌ها برای ذخیره سد نیز قابل توجه بوده است اما گویی تکلیف رسیدن آب به کشت پاییزه چندان شفاف و مشخص نیست.

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان گفت: این مقیاس بر اساس 980 میلیون مترمکعب آب ورودی به سد است که خوشبختانه میزان بارندگی‌ها تاکنون خوب بوده و نسبت به پیش‌بینی‌ها جلوتر هستیم.

وی بیان داشت: اگر بارندگی‌ها در بهار به همین شکل باشد امکان اینکه در پاییز سال جاری مجددا آب به کشاورزان داده شود، وجود دارد، زیرا در این مدت هم بارندگی آب آوری پشت سد و هم‌چنین تونل سوم کوهرنگ و پمپاژ آب سبب شده که وضعیت بهتر شود.

اسفندیار امینی با بیان اینکه این وضعیت مناسب باید با کنترل برداشت‌های غیر مجاز در بالادست باشد، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با شورای هماهنگی زاینده‌رود برابر قانون و مصوبه سیزدهمین شورای آب رودخانه طبیعی و تونل حقابه دارد و جزئی از محیط زیست بوده و هیچ بخشی حق برداشت از این محل را ندارد.

امینی تصریح کرد: اگر کشاورزان متوجه شوند قرار است آبی برای پائیز نداشته باشند، نمی‌پذیرند و سال‌های قبل مصوبه شورای عالی آب و امنیت نبود و آنها همه ساله حداقل آب را می‌گرفتند، اما همه این اقدامات برای حق کشاورزان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اطلاع دقیقی از ذخیره آب در پشت سد ندارد، اظهار داشت: متاسفانه با اینکه بنده منتخب کشاورزان هستم هیچ اطلاعاتی از سوی شرکت آب منطقه‌ای مبنی بر ذخیره پشت سد نمی‌دانم و این در حالی است که یک کارمند در این شرکت خبر دارد اما من نمی‌دانم و هنگامی که این موضوع را از طریق نامه‌نگاری پیگیری کرده‌ام در پاسخ گفته‌اند که باید با وزیر هماهنگ شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار