استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت:توجه به پدافند غیر عامل موجب مصونیت کشور در تهدیدهای مختلف و کاهش خسارات این بخش می شود لذا همه مدیران باید آمادگی لازم برای مقابله با این موضوع را داشته باشند.
کد خبر: ۳۵۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 08 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، فریدون همتی روز یکشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان گفت:غفلت از حوزه های مرتبط با پدافند غیرعامل و دفاع غیرمسلحانه در برابر تهدیدهای دشمن و مدیریت بحران از سوی مدیران دستگاه ها خسارت های اجتماعی و مادی فراوان و جبران ناپذیری را با خود به دنبال دارد.

همتی افزود: پدافند غیرعامل و مدیریت بحران از موضوعات مهمی است که همه دستگاه ها باید به آن توجه کنند و اگر مدتی دور از حادثه سپری شد نباید غفلت ما را بگیرد وآمادگی خود را ازدست بدهیم.

استاندار یادآورشد: مدیران عضو شورای پدافندغیرعامل استان همواره باید آمادگی خود را برای
مقابله، کنترل و مدیریت حوادث طبیعی و غیرطبیعی با کم ترین هزینه حفظ کنند تا هیچگاه غافلگیر نشوند.

همتی با اشاره به شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور هم گفت: با مدیریت خوب و شبانه روزی دامپزشکی استان از شیوع این بیماری جلوگیری شده است و از بسیاری از عواقب جبران ناپذیر و خسارات مالی بیشتر آن درامان مانده ایم.

استاندار تصریح کرد: موضوع پدافند غیرعامل و مدیریت بحران نباید ساده تلقی شود وهمه دستگاهها لازم است مسائل مرتبط با تهدید حوزه خود را بدانند وبرای کاهش خسارات آن برنامه ریزی کنند.

وی یادآورشد: حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل باید در قالب یک مجموعه فعالیت کندو از برنامه های یکدیگر مطلع بوده و در اجرای کارها انسجام و هماهنگی لازم هم داشته باشند.

استاندار قزوین در ادامه از شرکت نفت استان خواست سوخت مورد نیاز واحدهای تولیدی ومناطق سردسیر که به دلیل برودت هوا امکان قطع و افت فشار گاز در آنها وجود دارد را تامین کند.

همتی تصریح کرد: مدیران دستگاه ها باید زیرمجموعه خود را توجیه کنند و با آموزش های مستمر و نظارت بر فعالیت کارکنان آمادگی نیروها را حفظ کنند و به جای پشت میز نشینی به طور عملیاتی وارد حوزه های کاری شوند.

وی افزود: در شرایط کنونی با وجود رسانه ها و شبکه های اجتماعی که درآن هرکس بادیدگاه و برداشت های خود رویدادهای خبری را در سطح وسیع منتشر می کند، امکان دارد موضوع کوچکی به یک سوژه بزرگ و ملی تبدیل شده و کنترل آن سخت شود.

استاندار قزوین از مدیران خواست نسبت به فضای پیرامونی خود حساس بوده وضمن رصدکردن برخی مسائل، به سادگی از آن عبور نکرده تا بتوانند قبل از بحرانی شدن موضوع از آن جلوگیری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار