درصد مدارس عشایری استان ایلام کانکسی و چادری است معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: 40 درصد مجموع مدارس مناطق عشایری این استان به صورت کانکسی و چادری هستند.
کد خبر: ۳۵۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 03 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛ مهرانگیز جلیلیان روز سه شنبه  افزود: برای تحصیلی دانش آموزان عشایری این استان در سال جاری 200 مدرسه عشایری دایر که از این تعداد 84 مدرسه بصورت چادری و کانکس و مابقی ساختمان هستند.

وی ادامه داد: از تعداد 84 مدرسه غیر ساختمانی مناطق عشایری نیز 36 مدرسه چادری و مابقی نیز بصورت کانکس بوده که در مناطق صعب العبور عشایری دایر شده اند.

وی با اشاره به تحصیل سه هزار دانش آموز مناطق عشایری این استان در سال تحصیلی جاری افزود: این دانش آموزان بصورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش های تحصیلی در مقطع ابتدایی این اداره کل قرار گرفته اند.

این مسئول آموزش و پرورش استان ایلام ادامه داد: عمده آمار دانش آموزان عشایری استان ایلام مربوط به مناطق هلیلان، مهران، دهلران و ملکشاهی است و برای تحصیل آنها تنها از فرهنگیان آموزش و پرورش استفاده می شود.

جلیلیان در خصوص عدم تشکیل مدارس مقطع متوسطه اول و دوم در مناطق عشایری و دورافتاده استان گفت: با توجه به محدود بودن تعداد این دانش آموزان این افراد از طریق سرویس های مدارس جابجا و به روستاهای نزدیک دارای مدرسه برای ادامه تحصیل منتقل می شوند.

وی یادآور شد: به منظور پوشش تحصیلی هر چه بیشتر دانش آموزان لازم التعلیم(مقطع ابتدایی) عشایر با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش در مناطق صعب العبور و یا اماکن عشایری با وجود حتی 2 دانش آموز، از طریق پرداخت اضافه کاری به فرهنگیان سعی شده تا این افراد زیر پوشش قرار گیرند.

وی اضافه کرد: مدارس عشایری استان ایلام هم برای دانش آموزان عشایر این منطقه و هم عشایر کوچرو مهمان که دسترسی به مدرسه ندارند، برپا شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام روند پوشش تحصیلی دانش آموزان عشایر این استان را در سال تحصیلی جاری مطلوب ارزیابی کرد. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار