کد خبر: ۳۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲ 15 May 2015
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول گفت: شایعات مربوط به لغو کنسرت رضا صادقی صحت ندارد و این کنسرت ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت در دزفول اجرا می‌شود.

نادر سعادتی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری دز گفت: کنسرت گروه موسیقی مشکی پوشان به سرپرستی و خوانندگی "رضا ضادقی” با مجوز رسمی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شرکت فرهنگی هنری هم‌آوای نگین در روزهای یکشنبه ۲۷ و دوشنبه ۲۸ اردیبهشت در دزفول برگزار می‌شود و شایعات مبنی بر لغو این کنسرت صحت ندارد.

وی ادامه داد: این کنسرت با هدف اجرای موسیقی‌های مجاز و ایجاد روحیه شور و نشاط در جوانان و جلوگیری از پخش موسیقی‌های زیرزمینی، در سالن هزار نفری مجموعه ورزشی شهید مجدیان ساعت ۲۱ برگزار می‌شود و نیروهای حراست بر اجرای آن نظارت دقیق دارند.همچنین بجز خانواده‌ها که در سالن کنار هم می‌نشینند؛خانم‌ها در یک طرف سالن و آقایان در سمت دیگر آن حضور خواهند داشت.

سعادتی فرد گفت: کلیه تمهیدات امنیتی و اخلاقی برای هر چه بهتر برگزار کردن این برنامه اندیشیده شده است و قطعا کنسرت در فضایی آرام و بدون حاشیه برگزار می شود.

برخی از چهره‌های سرشناس فرهنگی و مذهبی شهر با تماس تلفنی و پیامک از برگزاری این کنسرت حمایت کرده‌اند؛ یکی از آن‌ها گفته: ما با ترویج موسیقی مخالفیم ولی با موسیقی مجاز و پذیرفته شده در عرف مشکلی نداریم.بهرحال نظام جمهوری اسلامی برای همه مردم است و قطعا این امر در چهارچوب قوانین همین نظام برگزار می‌شود.

یکی از اعضای شورای شهر که خود از رزمندگان دوران دفاع مقدس است نیز با حمایت از برگزاری کنسرت سالم و دارای مجوز اظهار داشت: در فضایی که فشارهای اقتصادی،فقر،بیکاری و گردوخاک بر مردم وارد می‌شود؛این فضا شاید غبار غم از دل‌های خسته مردم بزداید.

"روح الله بهشتی‌فرد” معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری دزفول نیز در خصوص برگزاری این کنسرت گفت: من با موسیقی سالم و برگرفته از موسیقی اصیل ایرانی موافقم و برگزاری کنسرت با شرایط مطلوب و توجه به نکات اخلاقی و قانونی را بلامانع می دانم.

وی ادامه داد: مردم دزفول متدین و ولایتمدار هستند و همیشه و در تمام شرایط سخت در کنار ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند.در دوران دفاع مقدس، راهپیمایی‌های یوم الله و رای گیری‌ها همیشه حضور داشته اند.حالا همین مردم امروز خواهان برگزاری کنسرت موسیقی با شرایط سالم و اسلامی هستند؛ ما باید به خواسته قانونی و مشروع آن‌ها احترام بگذاریم.

بهشتی‌فرد افزود: بهرحال برخی علمای بزرگ و طلاب دزفول نیز دغدغه هایی دارند که قطعا بجا و مهم است و دست اندرکاران بایستی توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.من از نزدیک با آیت الله سبط شیخ انصاری صحبت کرده‌ام،ایشان بسیار فاضل و دانشمند هستند و وظیفه و حکم دینی ایشان ایجاب می‌کند که دغدغه جدی داشته باشند. از این تریبون از این بزرگوار خواهش می‌کنم برای حفظ وحدت مردم دزفول و رافت نظام مقدس اسلامی – که حضرت امام فرموده اند از اوجب واجبات است – همکاری ویژه داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری دزفول تصریح کرد: پیشنهاد می‎شود آقای آصفی فرماندار ویژه و معاون استاندار که حمایت ویژه‌ای از برنامه‌هایی از این دست و برنامه‎های فرهنگی دارند و همچنین رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،از سوی مردم، دیداری هر چند کوتاه با جناب آیت الله سبط شیخ انصاری داشته باشند.شاید با کلام شیوا و استدلال خود بتوانند ایشان را قانع کنند که این موضوع دور از ذهن نیست.

وی افزود: به نظر می‌رسد شورای فرهنگ عمومی و رییس این شورا حجت الاسلام والمسلمین قاضی‌دزفولی امام جمعه محترم دزفول برای همین وحدت و رافت نظام و جذب حداکثری و هم‌گرایی و درفضایی عاری از هنجار شکنی اجازه برگزاری این کنسرت داده اند که از ایشان تشکر و قدردانی می کنم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار