مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اردبیل:
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل از امدادرسانی به نزدیک به شش هزار حادثه‌دیده در ۹ ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۵۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶ 01 January 2017

به گزارش تابناک اردبیل، بهرام غیبی در جلسه تشریح عملیات امداد و نجات هلال‌احمر استان از ابتدای سال جاری متذکر شد: از ابتدای امسال نیروهای هلال‌احمر به پنج هزار و ۹۵۲ حادثه‌دیده امدادرسانی داشتند.

وی افزود: بیشترین تعداد حوادث با ۲۱۶ مورد مربوط به حوادث جاده‌ای است؛ اما بیشترین حادثه دیدگان با هزار و ۳۵۴ نفر در حوادث برف و کولاک امدادرسانی شدند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان نیروهای هلال‌احمر به هفت نفر در آتش‌سوزی، ۸۲۶ نفر در حوادث جاده‌ای و ۴۰ نفر حوادث کوهستان امدادرسانی کردند.

غیبی با اشاره به ارائه خدمات حضوری به ۳۵ نفر در ۳۲ بار مراجعه حضوری ادامه داد: در مدت ذکر شده برای پنج مورد آتش‌سوزی، ۳۲ مورد برف و کولاک، ۲۰ مورد حوادث کوهستان و ۱۶ مورد سایر حوادث از سوی نیروهای هلال‌احمر امدادرسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با اشاره به تداوم حضور نیروهای هلال‌احمر در جاده‌های استان ادامه داد: در صورت بروز حادثه تا پایان زمستان امدادرسانی به برف و کولاک و حوادث جاده‌ای تداوم خواهد داشت.

غیبی با تأکید به اینکه در مجموع سه هزار و ۴۵۲ نفر از هلال‌احمر خدمات دریافت کردند، تأکید کرد: در حوادث ۱۸۳ نفر به مراکز درمانی انتقال یافته و ۹۳ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

وی اسکان اضطراری ۸۹ حادثه‌دیده اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۸۹ نفر در برف و کولاک و یک نفر در جاده دچار حادثه شده و هشت نفر نیز مراجعه حضوری داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان در عین حال به امدادرسانی به سه مورد سیل وآبگرفتگی اشاره کرد و گفت: ۲۱۵ نفر در این سه حادثه آسیب دیده بودند.

غیبی تعداد تیم‌های خدماتی هلال‌احمر را ۴۷۵ مورد برشمرد و گفت: هزار و ۶۰۱ نفر- ساعت نیروی عملیاتی و ۳۵۵ دستگاه – روز آمبولانس نسبت به ارائه خدمات فعالیت دارند.

وی به فعالیت ۱۱ پایگاه ثابت، یک پایگاه موقت، یک پایگاه کوهستان، یک پایگاه آنست، هفت پست سیار و یک پایگاه امداد هوایی اشاره کرد و افزود: در این مدت ۴۲ مورد رهاسازی انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان به فعالیت شبانه‌روزی سامانه ندای امداد با شماره ۱۱۲ اشاره کرد و گفت: در این مدت ندای امداد به یک‌میلیون و ۳۳۴ هزار و ۵۰۷ تماس پاسخ گفته است.

غیبی به فعال‌سازی مرکز EOC در ۱۰ شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: استان اردبیل موفق به کسب رتبه کشوری توسط مرکز EOC خود شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار