جلال میرزایی؛
عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاستی که کشور را به سمت و سوی اقتصاد بدون نفت سوق دهد در برنامه ششم توسعه کل کشور مشاهده نمی شود.
کد خبر: ۳۵۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 01 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛ "جلال میرزایی "درخصوص ضرورت کاهش وابستگی بودجه به نفت و درآمدهای جایگزین درآمد نفتی گفت:این موضوع دغدغه ای است که هم مقام معظم رهبری به آن بارها اشاره کرده اند و هم  در سیاست های کلی برنامه ششم  و اقتصاد مقاومتی آمده است.

وی افزود:همواره ما درمحافل مختلف و در بعد نظری به عدم وابستگی بودجه به نفت به عنوان یک هدف و آمال اشاره می کنیم.

نماینده مردم ایلام درمجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت در هرزمان،به نفع کشور است،تصریح کرد: در شرایط موجود هر چه تولید نفت افزایش پیدا کند، منافع آن در میان کل جامعه بدرستی توزیع نمی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی متاسفانه موضوع کاهش وابستگی به نفت از ابتدا در کانون توجه اعضای کمیسیون تلفیق برنامه ششم قرار نگرفته است، خاطرنشان: احتمال اینکه بندی را در مقدمه آورده و بگویند که هدف ما حرکت به این سمت  بوده اما به همان بند اکتفاء کرده و به صورت عملیاتی به این موضوع نپرداخته وساز و کار و مکانیزمی که ما را به سمت این هدف ببرد در برنامه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با این حال، دستیابی به اقتصادی که مبتنی بر تولید و دانش مهندسی باشد وجود ندارد و این خلاء در برنامه کاملا مشهود است./م



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
PEYMAN
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
اقتصاد بدون نفت یک عوان فریبی بیش نیست. اصلا چرا باید اقتصاد بدون نفت داشته باشیم درحالیکه کشورمان روی منابع غنی نفت است؟؟؟؟
پول نفت را باید ازبین نبریم و صرف کارهای بنیادین و زیربنایی بکنیم تا کشورمان سری در سرها داشته باشد البته اینکه فقط نفت را بفروشیم و بخوریم کار غلطی است این یعنی توجه صرف به نفت و لاغیر بلکه باید از نفت بعنوان یک مزیت جهت توسعه علم و صنعت استفاده شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار