رئیس میراث فرهنگی ایوان گفت: صیانت و حفاظت آثار تاریخی از وظایف و کارکردهای اصلی انجمن های میراث فرهنگی است که با محوریت اداره میراث فرهنگی اجرا می شود.
کد خبر: ۳۵۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 31 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ اکبر چراغی روز شنبه اظهار کرد: تشکیل این انجمن ها قدمت فراوانی دارد اکنون نیز در تمام شهرستان ها فرماندار بعنوان رئیس این انجمن ها، میراث فرهنگی بعنوان دبیر و دهیاران به عنوان نمایندگان میراث فرهنگی در روستاهای ایوان این مسئولیت را به عهده دارند.

وی هدف از راه اندازی این انجمن ها را آشنایی با قوانین و مقررات ناظر به پژوهش، حفظ و احیاء، معرفی و آموزش میراث فرهنگی کشور و فراهم نمودن زمینه های لازم برای انتقال آن به عموم ذکر کرد و افزود: با تشکیل انجمن های میراث فرهنگی در روستاهای دارای آثار تاریخی، آحاد مردم مسئولیت حفظ اثرهای تاریخی را برعهده دارند و در صورت مشاهده موارد تخلف گزارش خود را به میراث فرهنگی و نیروهای امنیتی ارائه خواهند داد.

وی با بیان این که فرهنگ سازی به عنوان یکی از راهکارهای مهم و اساسی در جهت حفظ و صیانت از آثار تاریخی است، بیان کرد: شناسائی و شناساندن میراث فرهنگی محل، تشویق و ترغیب مردم به رعایت احترام میراث فرهنگی و حفظ و صیانت آن، مشورت و پیدا کردن راه های عملی برای جلوگیری از هر گونه اقدام غیرقانونی در زمینه حفاری های غیر مجاز، تخریب آثار تاریخی، خرید و فروش اموال فرهنگی و پیشنهاد آن به سازمان از جمله وظایف این انجمن ها است.

چراغی یادآور شد: شرح وظایف انجمن های میراث فرهنگی و آموزش در طول سال یک بار از طریق فراخوان اعلام و آموزش های لازم در حوزه کاری این سازمان به اعضای آن آموزش داده می شود.

شهرستان 55 هزار نفری ایوان در 35 کیلومتری شمال ایلام دارای 67 اثر تاریخی از جمله طاق شیرین و فرهاد، آتشکده سیاهگل، پل شیر پناه، قلعه گوریا، محوطه گاو میش، تپه شمیران، کلان، تپه نرگسی شهر تاریخی جوی زر که در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار